UMNO MENGHINA SULTAN DAN MUFTI

UMNO meletakkan foto wajah Sultan dan Mufti di badan anjing!

Penghinaan yang melampau! "Ini kerja UMNO", kata orang ramai selepas solat Jumaat di Masjid Bt. 8 Bendang Siam berhampiran Changkat Jering.

Logikkah risalah ini diterbitkan oleh Pakatan Rakyat?
Risalah ditabur berselerak di tepi jalan depan Masjid Bt. 8 Bendang Siam
Petugas UMNO menabur risalah ini ketika jemaah sedang solat Jumaat
berselerak ....
Ada yang tak sempat dikeluarkan dari bungkusan.

Ini taktik basi untuk mencetuskan kemarahan orang ramai kepada Pakatan Rakyat. UMNO mahu orang ramai percaya risalah ini dikeluarkan oleh PR. Dengan itu mereka akan marah dan benci PR kerana menghina Sultan dan Mufti secara melampau.

Sebodoh itukah rakyat? Sebodoh itukah Pakatan Rakyat?

Kalau pun ada sedikit rasa kecewa terhadap kedua-dua insan itu, PR tidak terlalu dungu untuk mengeluarkan risalah yang akan menambahkan masalah. Memadankan wajah Sultan dengan lukisan badan seekor anjing adalah penghinaan yang terlampau. Perangai sebegini adalah derhaka tahap iblis, tetapi UMNO tetap sanggup melakukannya.

UMNO akan mengedarkan lebih banyak lagi risalah provokasi seperti ini. Mereka tiada isu untuk berhujah secara fakta. Kalau nak berlawan mendedahkan penyelewengan,
jenayah dan salah laku, PR boleh terbitkan beribu-ribu risalah penyelewengan, jenayah dan salah laku pemimpin UMNO. Sebaliknya, UMNO nak bongkar apa?

Oleh itu, mereka akan mainkan sentimen perkauman, memfitnah dan mengedarkan risalah-risalah yang seolah-olah dikeluarkan oleh PR seperti hari ini. Itu sajalah modal yang ada pada UMNO.

Comments :

20 comments to “UMNO MENGHINA SULTAN DAN MUFTI”
Faqih's Politician said...
on 

Musnahkan Pentadbir SMK Pintu Geng!!!, http://faqihpolitician.blogspot.com/

paloi bin mulau said...
on 

ini tindakan puak yg terdesak dan tak bermaruah. rasanya rakyat yg matang dapat agak ini kerja puak mana. tak salah teman amno pernah guna taktik yg sama di permatang pauh. masa tu deme upah mat rempit.

Anonymous said...
on 

semalam pas aku balik ceramah anwar kat bkt cempedak...ada la geng2 umno nak pasang bendera umno kat area tu....yang syok tu...nak tunjuk belang...yng nak pasang bendera2 tu rupa nya geng2 pekida....ada laa ayahnda ngan 3-4 anak buah dia....yang aku nak tergelak kat sini...rupanya ayahnda penakut...lari lintang pukang bila kena serbu ngan penyokong pas....dah lari lintang pukang pas tu call polis plak,...kah..kah..kah..pas polis blah byk laa bendera umno di turunkan kat area tu...kah...kah..kah

Anonymous said...
on 

ini taktik orang bangang! kalau pun pr jahat @ derhaka sangat ( kata org amno ) takkan deme nak samakn raja dan mufti ngan badan anjing. tapi apa pun tak baik tuduh menuduh. walaupun org amno tak ngaku dia buat tapi rakyat yg waras dan cerdik tau nilai. Kalau dah keje bangang camni sape lagi yang buat. malam ni kalu tv3suku tunjuk kt buletin utama dia mesti tuduh pr yang buat. sebab tv3suku tak lama lagi nak jadi gila meroyan bila pr menang kat bukit gantang.

Anonymous said...
on 

ikut teori senang je.kalo takde sape2 kena tangkap,kena siasat & kena bawak ke mahkamah..maka sah le ni semua khoje oghang ameno/BiEnd...

tok iskandar said...
on 

Semalam tok baca paper malay mail.
ada pulak berita tentang MARA tetap nak beli sut angkasawan berharga RM185 ribu walaupun dah ada model sut angkasawan di planetarium.

tok nak pesan kat Noh Omar kalau nak beli jugak pakailah duit sendiri.ada pemerhati politik kata noh omar nak bodek najib dan peluangnya untuk menang MT lebih cerah.

Tok dengar satu berita hangat tian chua dapat sumber khalid nordin booking 70 bilik hotel untuk UMNO Bahagian Pasir berharga berharga RM165 sebilik gunakan letterhead Kementerian Pengajian Tinggi.

Ini kira salahguna kuasa.Elok kengkawan bloggers siasat semua hotel di sekitar lembah Kelang yang telah dibooking oleh pemimpin-pemimpin UMNO untuk anak buahnya.

Kalau booking untuk perwakilan bolehlah dianggap rasuah.yelah bagi RM200 untuk duit minyakpun kantoi,ini pulak RM165 sehari untuk bilik hotel.

Elok MP Pakatan Rakyat bangkitkan perkara ini dalam parlimen.Lepas check out hotel,boleh periksa bayar guna duit kerajaan atau duit poket sendiri.Bukan sikit RM165 untuk 70 bilik semalam.Kalau Khalid Nordin sangkut,sorang lagi anak buah Pak Lah terbarai selepas Wan Farid,Norza,Azlina dan Ali Rustam.

Bahaya penangan Najib yang mendapat nasihat mentornya dr Mahathir.Tok dapat berita sambung balik kes bicara sembur mata dr mahathir dengan spray lada.

Asrol Budi said...
on 

nie dah memang sah kerja umno.... orang fikiran waras takkan mudah percaya nie PR yg buat kerja² giler nie,,,, UMNO dah nak tumbang dah!!!!

pemandu teksi said...
on 

ermmm...
kalau altantuya pun boleh diletupkan senang-senang..apa sangatlah nak letakkan mufti ngan sultan kat badan anjing tu..! betul tak Najib.???

Anonymous said...
on 

kalu bukan celaka bukan umno... kah kah kah

Anonymous said...
on 

Berapa duit dikeluarkan untuk buat semua risalah ni? Rasanya banyak tu. Guna duit UMNO @ duit rakyat?

Neo Media said...
on 

printing warna tu...sah2 mahal..walaupun print dlm kuantiti bnyk tu murah (klu ikut harga utk sekeping risalah tu) tp tetap bnyk kosnya... tp kena hati2 jugak..takut la ada org cuba nak jd batu api.. saje2 nak main api..nk lagakan semua pihak...

JJB Di Kuala Terengganu said...
on 

pengalaman aku kat dua pilihanraya kecil, satu di Pematang Pauh dan satu lagi di Kuala Terenggganu, kerja yang macam pelihara Saka ni memang kerja anak haram. Kenapa kita kata macam tu, cuba kita nengok saka, kalau dia tak bertuan ia akan merayau-rayau tak tentu hala dab buat kacau, macam tu juga kerja mengedar risalah ni, ni memang kerja saka syaitan anak haram.
Dalam dua pilihanraya kecil hari tu mereka hemtam anwar ibrahim tapi Saudara Anwar kontravasi ni tak lut tembak mereka jadi mereka hentam Mufti ngan sultan pulak...
Alahai anak syitan....dah lah...mati nanti payah nak ngucap kalau banyak sangat pelihara saka tu

Anonymous said...
on 

umno celaka dulu,kini,selamanya

regards,
melayu di perantauan

Anonymous said...
on 

Tuan Cibernoon
Saya pulak rasa sebaliknya, puak umno tak sebodoh itu. Mereka lebih cerdik daripada kamu. Kalau jahat maka itu kerja puak umnolah, puak pas dan pr tu baik sangatkah? Mereka tu nak mampuskan melayu termasuk kamu dan anak cucu kamu adalah, kamu sedarkah?

Tuan Fakih politician- apa pula yg tak kena dengan SMK Pintu Geng tu- perlu penjelasan!

Anonymous said...
on 

PAS dah mula ketakutan dengan tindakan sendiri.

BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai risalah berunsur fitnah dan provokasi yang dicetak dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab di sekitar Parlimen Bukit Gantang telah dibuat oleh ADUN Titi Serong telah dibuat di Balai Polis Changkat Jering sekitar jam 5.15 petang tadi.

http://alhusseyn51.blogspot.com/2009/03/umno-mula-main-kotor-di-bukit-gantang.html

Pandailah PAS nak tuding jari pada UMNO. Perkara ni memang dah dijangka. Ada eloknya kalau PAS buat laporan polis juga pada blogger2 berikut:

http://www.ibnuhasyim.com/2009/02/sultan-perak-murtad.html

(Blogger PAS Fitnah Sultan Perak murtad)

Pemimpin PKR arahkan pengikut masuk ke blog Sultan Perak untuk bagi komen pada Sultan, akhirnya semua penyokong PR menghina dan memaki Sultan

http://fuziahsalleh2.wordpress.com/2009/02/06/sampaikan-mesej-anda-kepada-sultan-perak/
(Fuziah Salleh arahkan penyokong serang blog Sultan Perak)

Blogger Hindraf yang dipuja PAS ni duduk hina Sultan Perak cakap Sultan anjing tak nak ke PAS buat laporan polis?

http://arifomar.blogspot.com/2009/02/blogger-hindraf-dakwa-sultan-perak.html
(dah delete sebab kecut telur)

Samalah macam PAS yang bila dah terperangkap cakap UMNO yang buat. Padahal kat dalam blog & TKO bersepah yang kutuk & maki Sultan & Mufti. Pergi je dalam TKO dan blog PAS..bersepah yang maki hamun...

PAS dah mula ketakutan...

Ini bukti Pakatan Rakyat mmg kurang ajar terhadap Sultan & Mufti.

http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2723
(baca artikel & komen keji penyokong PR)

http://tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2176
(baca sekali semua komen makian penyokong PR)

Dah terlalu banyak PR ni membuat kacau bilau..tapi tak mengaku dia yang buat. Semua nak dituduh pada UMNO.

Bukti dah jelas yg PAS mmg celaka! Hebahkan kepada semua agar kita tak lagi tertipu dgn manusia yang menggunakan agama Islam demi kepentingan politik. Bukti dah menunjukkan siapa yang benar.

Anonymous said...
on 

Lepas ni jangan terkejut semakin banyak artikel dari blog2 yang disebut tadi didelete. 1 blog dah delete sebab takut terbongkar kebiadapan terhadap Sultan. PR semakin takut dengan bayang2 sendiri.

bodik said...
on 

ini semua kerja puak2 UMNO. dr awal lg mrk dah tau nak kalah jadi mrk buat kerja2 kotor dan jahat utk memfitnah pakatan rakyat. Sesungguhnya Allah itu maha mengetahui.

Anonymous said...
on 

salam....

this is not the reality of all things.....think as a human that has brain and normaly function....tak ado kejo orang umno nak buat macam tu, buat abis masa je.......

Anonymous said...
on 

lawak nyer korang ni menyampaikan cerita yang songsang........boleh masuk raja lawak......

Unknown said...
on 

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ

Post a Comment