UMNO ARAHKAN FRU MENGGANAS LAGI!!!!

Dato' Seri Anwar Ibrahim tidak dapat menyampaikan ceramah di Bilik Gerakan PAS DUN Trong di kampung Sungai Tinggi kerana dihalang oleh pihak polis dan FRU. 15 buah trak FRU berserta trak water canon dengan pasukan kira-kira 200 anggota dikerah menghalang laluan ke lokasi ceramah. Pihak polis memberi arahan menghentikan ceramah ketika calon PAS-PR P.59, Dato' Seri Ir. Hj. Mohammad Nizar Jamaluddin sedang memberikan ucapan.

Dato' Seri Anwar Ibrahim yang dijadualkan tiba di lokasi ceramah pada jam 9.45 malam, disyorkan oleh petugas keselamatan Pakatan Rakyat supaya tidak meneruskan perjalanan ke kampung Sungai Tinggi. Beliau hanya sempat sampai di pekan Trong ketika dimaklumkan bahawa pasukan polis dan FRU telah menghalang laluan ke lokasi ceramah.

Orang ramai yang hadir amat kecewa dengan tindakan tidak menasabah pasukan polis dan FRU. Majlis penerangan itu boleh berjalan dengan lancar kerana diadakan di bangunan markaz yang besar dan halaman yang luas. Kelancaran lalulintas berdekatan kawasan itu juga tidak terganggu disebabkan kawalan keselamatan jalanraya yang baik oleh pasukan Unit Amal.


Comments :

20 comments to “UMNO ARAHKAN FRU MENGGANAS LAGI!!!!”
Anonymous said...
on 

Daripada pengalaman dan pengamatan saya apabila polis terlalu ramai(topi merah) dalam satu-satu ceramah dalam pilihanraya "sah" pakatan rakyat akan menang besar.Kamu lihatlah nanti.

Anonymous said...
on 

Mengong deme nie... Elok2 org luar KL xtau psl kekejaman FRU secara langsung, dah deme tau... Hendaknya makin ramai simpati ngan nasib para demonstran kat KL nie... Xde la lg komen "yang mengada nak tunjuk perasaan tu wat mende"... Amiin...

golokperak said...
on 

FRU otak loceng Mat Sabu kata

Anonymous said...
on 

Lain kali buat ceramah dalam kebun sawit ,Biar lori FRU melekat disitu

Anonymous said...
on 

Korang tengok lepas Najib naik jadi PM, ramai orang dah naik tocang, ingat boleh buat apa yang diorang boleh buat.

perubahan jelas ini memang di jangka. Beberapa minggu lepas kelihatan di akhbar musa hassan begitu tersenyum bangga lagi. tandanya, "aku boleh buat apa yang aku nak buat".

najib memang dah agak, pilihanryaa akan memihak kepada PR. jadi apa lagi cara yang paling berkesan kecuali menipu.\

Awas padapengundi hantu dan SPR.
pilihanraya paling buruk akan berlaku.

KuliGomen said...
on 

"Era Mahadhirisme" kembali......
lawan tetap lawannnnnnnnnnn

Anonymous said...
on 

selamat datang era kuku besi! selamat datang "police state"!! selamat tinggal pada kebebasan!!

namun tegakkanlah keadilan kerana keadilan itu lebih hampir kepada taqwa!

Asrol Budi said...
on 

umno menanti rebah.........

Anonymous said...
on 

hari hari kemennangan pakatan rakyat hampir tiba.najib udah kecut telur ,tak dapat sumbat ahli ahli pembangkang ,kini surat khabar pembankang dah di sumbat dlm I S A,giler...tapi meke usah gundah gulana,satu perbuatan kejam dan zalim,setapak..selangkah...P R.menuju kemenangan.mcmana percaya. yakin,setuju,mahu lihat,jawapan ada pada anda.

Anonymous said...
on 

inilah yang dikatakan DEMOKRASI ALA JIBDIR,tapi kamu lupa ada yg lebih berkuasa .sebagai orang islam kamu tidak sepatutnya lupa....doa orang yg di zalimi akan makbul oleh allah swt.

Anonymous said...
on 

orang2 dlm fru n polis ni mmg dah jadi anjing kepada umno.buat ceramah di kawasan markaz pun kena halau.demokrasi apa ni?umno dah xwaras.

munawir said...
on 

Cuba kita perhatikan manusia yang bernama FRU, latar belakangnya, fikirannya, keluarganya, adikberadiknya,

Semuanya di corakkan oleh umno. Umno mendidik cara masuk TONG TAHIK. sbb itulah FRU macam kaki angkat tong TAHIK umno.

Anonymous said...
on 

kalu tak silap aku.. sg kerang ni dulu.. kg yang agak terpencil.tak mpenah pun mp bn buat sebarang program.. tapi sekarang nih.. mp bn bawa fru mai kat sini.. moga bn akan tersembam kat bumi bk gantang nih..kawan kawan kat sg kerang. sg tinggi. matang raja. kelubong hampa buka lah mata tu luas sikit..ni lah cara umno bn nak kekal kan kuasa..ayuh..kita pakat undi pas...

anak jati sg tinggi said...
on 

prk bk gantang merupakan medan terbaik bagi pengundi menterjemahkan perotes kepada kerajaan umnobn.diatas perlakuan pemimpin umno yang rakus tamak haloba merampas kerajaan yang sah yang di pilih olih rakyat. ayuh rakyat malaysia..kusus nya pengundi bk gantang kita mewakili rakyat malaysia yang bencikan kezaliman... kita kuburkan UMNO/BN di bumi bk gantang ini.

anak jati kelubong said...
on 

aku nak ingatkan kat hampa wahai pengampu umno
kat sg tinggi ni..terutama mutalib mail pukat hanyut and famili. mutalib hassan kunyap. ali balak kat tepi sg kelubong. dan seluruh pengampu umno..sudah lah.. insaf lah...rentikan lah.. perjuangan hampa yang merugikan anak bangsa sendiri. nilai lah dengan akal yang di beri olih allah.kembali lah kepada perjuangan yang di redzo olih allah dan rasol..taubat lah sblum terlambat...

tekong manjung said...
on 

ai..ni DEMOKRASI ke DEMO KENA KASI????????
ampa undi la UMNO / BN,undi undi...kita saksikn sama2 kehancuran melayu n rakyat...orang ceramah dlm mrkz pon hlg..lps ni,hampa nk tdoQ dlm rumah pun kena halau...ampa tgk la...kihkihkihkihkih

pengliporlari said...
on 

depa tu hati loceng!dah tak kenal azan ke selawat ke..yang tau kling...kling...pruk prak pukul cota kt prisai trus rempuh tak kira hang oku ka hang ngandung anak pertama ka...kadang kadang sambil menyanyi..'bersatu kita bersatu dibawah pemimpin penipu..jiwa terus berpadu kitalah anjing PMku..bersatu bersedia berkhidmat cogan katanya...umno terus malang untuk rakyat malaya.....'

mountdweller said...
on 

Bukankah tindakan itu bagus? Semoga akan menambahkan kebencian rakyat kepada Kerajaan dan Polis sendiri.

Nanti pada masa hadapan anak cucu kita akan bertanya kita "Papa, nih yang mana polis yang mana penjahat?". Bila perangai Polis sudah 2x5 dengan penjahat!

Anonymous said...
on 

UMNO.. DULUU.. KINII DAN SELAMANYA...... MENGONGGGGG
SEMAKIN LAMA SEMAKIN TERSERLAH KEBENGONGANNYA

AKU BUDAK TAIPING said...
on 

mnipu ja rejanya,aku taula nie kampung aku, anwar mari ceramah slamber ja..aku pn adala waktu fru mai nie mengong

Post a Comment