PEMUDA UMNO PILIH RASUAH - KJ MENANG KETUA PEMUDA!



Khairi Jamaludin (KJ) memenangi perebutan jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia selepas seminggu didapati bersalah oleh jawatankuasa disiplin parti itu atas kesalahan rasuah. KJ memperolehi 304 undi mengalahkan Khir Toyo (KT) (254 undi) dan Mukhriz Mahathir (232 undi).

KJ dan KT disiasat oleh jawatankuasa disiplin berikutan aduan rasuah untuk mendapatkan pencalonan bagi pertandingan ini. KJ didapati bersalah tetapi hanya diberikan amaran manakala KT diputuskan tidak bersalah. Mukhriz merupakan satu-satunya calon Ketua Pemuda yang tidak disiasat atas tuduhan rasuah berkaitan pertandingan ini.

Kemenangan ini memberikan nafas baru kepada hayat politik KJ selepas pengumuman keputusan bapa mertuanya melepaskan jawatan Presiden dan Perdana Menteri. Sementara itu, keputusan ini dikatakan memberi tamparan kepada Dato' Seri Najib dan mentornya Tun Mahathir yang mahukan Mukhriz memenanginya.

Keputusan ini juga menandakan penghujung hayat politik KT yang sedang disiasat oleh kerajaan negeri Selangor berhubung salah guna kuasa menggelapkan dan membazirkan jutaan wang kerajaan untuk kepentingan diri sepanjang menerajui negeri itu.

Jawatan Ketua Wanita dimenangi oleh Shahrizat Jalil manakala Rosnah Abdul Rashid Shirleen memenangi jawatan Ketua Puteri.

Comments :

13 comments to “PEMUDA UMNO PILIH RASUAH - KJ MENANG KETUA PEMUDA!”
Anonymous said...
on 

sangat menyedihkan umno kerana pemilihan pemuda yg memilih liabiliti legasi abdullah sbg ketua pemuda.....susah nak cover sejarah hitam khairy

meranarakyat said...
on 

Dah busuk tu,busuk la jugak.. Benda macam ni pun masih tak nampak lagi ke wahai orang melayu?? Nak sokong lagi... berpuak-puak.. Dah lembaga displin parti beri kenyataan bersalah.. apa ke bangang hanya amaran sahaja yang di beri.. Gali jer lobang kita kuburkan parti ini

azabuhasan said...
on 

umno dah naik gila suka yang rasuah aje supaya impian mereka trcapai

kutub bear said...
on 

gila.. dasr tamak haloba.. utamakan diri sendiri... siap sedialah wahai umat melayu islam semua untuk hidup merempat dibumi sendiri... amat sedih tgk yg korup disiasat salah boleh lagi bertanding dan menang... mari kita hantar mesej lagi sekali pru13 ni.. aku bukan orang pembangkang dan aku bukan orang umno.. aku rakyat biasa yang mahukan pepimpin baik.. bkannya liabiliti macam beruk yang pemuda umno lantik ni.. UMNO ni memang nak kena.... Paklah bapa kemusnahan melayu.. khairy.. legasi yg sama... bodoh punya perwakilan...

Master of Puppet said...
on 

Baguih la jugak si KJ 2 menang, xla Najis bleh buat sesuka hati dia... Apa si Mukhriz Kutty 2 bersih sgt ke? Projek HSSB yang diluluskan Najis sebaik jadi Menteri Kewangan sapa yang untung? Bukan OPCOM ka? Khir Toyo pun bukan bersih sangat... Dia lepas hari tue pun sbb dpt LD dpt wahyu dari Najis... Depa sume sama jek... At least, Najis dikelilingi oleh org Pak Lah... Mamak Kutty duk senyap2 beribadat kat umah... Abis huru-hara Malaysia bagi Najis jadi puppet Mamak Kutty...

Anonymous said...
on 

Sudah didapati bersalah...KJ masih diberi peluWANG...Dia berjuWANG...dan dia beruWANG...He can DU IT...

Anonymous said...
on 

Bila Shahrizat diumumkan menang, maka kita pun dah boleh agak dah..! Si Rafidah itu memang patut dan lama dah turun 'takhta' Ketua Wanita. Tapi dia tu memang degil, maka terimalah dia akibatnya. Tapi takpa, dia kalah pun tak malu punya. Dia kan 'fighter' punya kaki jugak.

Bila Rosnah Shirlin pula diumumkan menang Ketua Puteri, maka itupun tidak mengejutkan. Sebab pertarungan 6 penjuru. Sesiapa pun boleh menang.

Tapi bila si KJ tu diumumkan menang selaku Ketua Pemuda, maka terkejut-badak ramai orang tau...!! Macam mana pulak si hamlau macam tu pun masih boleh 'popular' lagi dengan para-perwakilan Pemuda UMNO tu, haah!?

Apa ni..? Perwakilan Pemuda seramai lebih-kurang 300 orang yang memilih si hamlau tu sudah hilang pertimbangan ke....!? Engkau orang semua yang akan bertanggung jawab nanti, setelah meletak si hamlau macam tu jadi pemimipin tertinggi untuk sayap parti UMNO, tau tak..?

Macam mana UMNO/BN nak hadapi & berdepan para-pengundi/rakyat Malaysia, yang rata-rata menyampah dengan si budak yang masih mentah politik tapi berlagak terlampau besar tu..!? Jangan kata rakyat biasa, kebanyakan ahli-ahli UMNO pun menyampah dengan si budak hamlau tu.

Hiisyy..., maka UMNO sudah balik 'back to square one' lah..., kalau macam tu..! Si KJ tu sebenarnya 'liability' dan 'beban' yang besar buat UMNO, tau tak?

Tapi, 300 Perwakilan Pemuda UMNO peduli apa semua tu...!!! Mereka tu kebanyakannya adalah 'pejuang perut sendiri’ aje kut..!?

Kalau macam itulah, mana ada - Perjuangan Demi Agama, Bangsa & Negara. Mungkin - Demi Perut, Perut & Perut Sendiri..., lebih tepat kut..!?

Waah..., tengoklah nanti - naik tocang lagilah si budak hamlau tu...!! Platform kuat & baik-punya dia sudah dapat, tau..!!

Dulu dia tubuhkan 'My-Team'. Sekarang ni lebih senang lagilah dia nak buat kerja 'Kow-Tim'.

Baginda Reformasi said...
on 

aku comment leh x?

kire nye politik wang yang dimaksudkan oleh ahli displin UMNO hampeh ('adUh') hari tu, KJ ni merasuah 304 orang la kan... camtu la kirenyekan... sebab ade 304 ekor kaldai... tapi 'adUh' haritu kate die nye rasuah sikit je...

cube kite kire ramai2 ye...berape yang dimaksudkan dengan sikit tu..

katelah habis kedekut piang si-KJ ni, dia blanje 304 orang ni minum teh tarik, maknenye KJ nye rasuah dah 304 hengget(itupun kalau segelas singgit), agak banyak gak tu (boleh beli susu budak tu)... tapi takkan teh saje kut... katelah paling koman pun ade roti canai...

So katalah total sorang makan rasuah ni rm3.00... maka 3.00x304kaldai=912hengget... uiyoo... 912.00hengget tu.. (dapat le bayar kete 3 bulan)

tambah rokok penanggar lagi.. dunhill-14 le senang kire dan bergaye sikit.. (6.50+3.00)x304kaldai=2888.00hengget..
tapi kalau orang malaysia ni takat rasuah minum+makan+rokok takde maknenye.. abis klu da pas makan nak balik cemane? yedak?

kate la KJ yg baik hati ni bagi lg duit poket atau angpau atau sumbangan ikhlas setulus hati untuk buat duit tambang balik, kurang2 klu nak jd pemuda UMNO (jwtn besar nih) kenele bagi sorang 1000(habis busuk da ni)... dah brape dah tu? (304x1000)+2888=RM306,888.00...

ish-ish... banyak tu.. setaun gaji aku pun tak dapat camtu... tapi ape leh buat 'adUh' kate 306,888.00 hengget ni amaunt sikit je, boleh bertanding lagi belum kire rasuah lagi, bagi amaran cukupla...

ini bukan malaysia BOLEH tapi malaysia BODOH.. bukan aku kate orang australia yg kate.. hehhe..

hmm.. abeh koman pun rm306,888 abis.. kalau minum kat coffe bean? ade kot 1,000,000.00 baru kire banyak kut bg 'adUh'?

Anonymous said...
on 

Rata-rata satu malaya benci kat KJ tu. Mcm mana boleh menang. Perwakilan tak dengar suara rakyat ka?...apa nak jadi kpd negara ku yang tercinta.

Anonymous said...
on 

Dalam kitab dah sebut tentang pemimpin akhir zaman yang di pilih dari golongan.......
Tuhanku jauhkanlah negara kami dari malapetaka. Amin

tekong manjung said...
on 

selamat datang...BALA baru untuk rakyat MALAYSIA..KJ=kaki jebon....memang taik rasuah gak yang nk dipilih jdi pimpinan ke???????????muskil muskil??????????

Anonymous said...
on 

aku pun terkezut gak si KJ ni menang..aku dh dapat rasakan kehancuran UMNO ni tp kenape perwakilan tak sedar benda.semua pasal rasuah la ni..aku memang penyokong MM iye la kan sedikit sebanyak Tun M leh jadi mentor sebalik tabir untuk dia kan..Hidup TUN!!!! Hidup TUN...nak tgk lebih lanjut lagi kite tgk nanti pilihan raya kecil 3B (Bukit gantang,Bukit selambau dan Batang Ai ).siapa menang penentu segalanya..aku sebenarnya penyokong UMNO tapi dah tak berapa faham dengan motif diaorg sekarang ni...Sedarlahhhhh...

Anonymous said...
on 

pemuda umno semuanya cuma barang dagang yg boleg dibeli dan dibuang..tidak ada maruah..UMNO parti yg takda maruah..KJ dah didapati bersalah tetapi diberi amaran sahaja...memang dah nampak sangat nak KJ menang kali..KJ lelaki yang tamak haloba...x da otak pnya orng...musnah la UMNO d bawah pimpinan baru kalai nie...UMNO mampos...

Post a Comment