UMNO HILANG AKAL

UMNO telah hilang akal. Pupus jiwa. Tiada nilai kemanusiaan langsung. Zalim muktamad. Ganas

Inilah ungkapan yang paling sesuai untuk UMNO selepas menyaksikan peristiwa bersejarah seakan Yahudi. Mentaliti
berpatah balik jauh ke belakang, ke zaman tanpa tamaddun. Tak berapa sesuai lagi mengaku Islam. Undang-undang sudah tak wujud. Perlembagaan jadi kertas tandas. UMNO memang haprak. persidangan Dewan Undangan Negeri Perak di bawah pokok sena hari ini.

UMNO memperkudakan pasukan keselamatan demi kuasa politik haram yang dirompak sebulan lalu. UMNO sekali lagi merogol perlembagaan negara dengan menghina Dewan Undangan Negeri dan ahli-ahlinya. Speaker DUN dihalang daripada menjalankan tugasnya seperti yang termaktub dalam perlembagaan.


Samseng resmi dan samseng tidak resmi pak yed UMNO berkeliaran macam anjing gila sepanjang pagi ini. Samseng resmi yang tak beruniform mengiringi samseng tak resmi melakukan provokasi terlampau. Mujur penyokong kerajaan pilihan rakyat banyak bersabar. Kalau diikutkan hati, memang layak berperang saja hari ini.

Melayu tua yang dah dekat nak masuk kubur pun tumpang sekaki menunjukkan kebodohan diri. Entah apa yang dipertahankannya, sebenarnya dia sendiri pun tak tahu. Mujurlah Melayu yang bodoh macam tu dah tak berapa banyak yang berbaki kat dunia ni.


Pasukan keselamatan bertukar jadi pasukan penjenayah. Dakwaan ini bukan cakap kosong. Ada ribuan foto dan video membuktikannya. Pasukan penjenayah ini hanya buat bodoh saja semasa samseng-samseng UMNO berasak-asak menghalang Dato' Seri Nizar dan ADUN dengan cara merbahaya. Cawangan Jenayah Khas bukan setakat menyusup untuk mencari maklumat atau membuat pengecaman bakal mangsa tetapi turut sama bertindak samseng menghalang dan cuba mencederakan rombongan ADUN. Memang bullshit!

Kalau ibarat di gelanggang, UMNO sah bukan jantan. Mungkin lebih teruk daripada pondan tua. Bacul. Pengecut. Tak berani berdepan beradu kekuatan. Menang hanya kerana pukul curi. Tak ada maruah langsung. Bila dicabar berentap, UMNO angkat geng. Habis semua lembu yang boleh dicucuk hidung, terheret jadi perisai UMNO. Yang sanggup jadi lembu itu pun satu hal. Elok-elok lahir dari perut manusia, tiba-tiba nak jadi lembu. Lembu original di kampung diberi nama kuning, tompok dan bedul. Di bandaraya Ipoh, berberapa ekor lembu di beri nama Abd Rahman, Ahmad Kamal, Zambry, Tajol dan Zulkifli.

Apa pun, alhamdulillah Dewan Undangan Negeri Perak selamat bersidang di bawah sepohon Sena yang rendang, 150 meter dari pintu masuk bangunan SUK. Peristiwa bersejarah di bawah pokok Sena itu bertumpang simbolik dengan kehadiran Ahli Parlimen Pokok Sena, Dato' Hj. Mahfuz Omar. Macam cerita Laksamana Do Re Mi pun ada juga. Teringat negeri Pasir Dua Butir dan menteri pertahanan bernama Fasola yang lebih kurang dengan UMNO.


Sidang DUN di bawah pokok Sena

Comments :

21 comments to “UMNO HILANG AKAL”
TAIPINGMALI said...
on 

Kalau Umno hilang akal Umno akan bersidang dalam Zoo Taiping malam ini, boleh ajak monyet sekali

SyaOmel said...
on 

Alif Mim Nun Wau - Sarkis

KuliGomen said...
on 

menggelegak darah teman ni
walopun dari jauh di sanaaaaa

teman bertarung dari jauh laaa
dekat tak berani teman :)

Faqih's Politician said...
on 

Salam semua. Cari populariti r orang tua tu! Kalau dah UMNO TOTOK, boleh la gali kubur sebelum tiada orang akan gali kubur kamu. Nak tunjuk hebat konon. MANGKUK!!

saudara said...
on 

Tanda2 UMNO akan hancur!

Anonymous said...
on 

kalau orang palastin dihalang masuk ke dalam masjid alaqsa dan dorm of the rock untuk solat jemaah dan solat jumaat .begitu juga ds nizar dn para adunnya dilarang masuk ke dlm dewan utk bersidang . bagai macam kebetulan . orang yg dilarang memang sah dan berhak tetapi dinafikan oleh manusia taraf darwin . tetapi dipalstin orang yg menghalannya ialah tentera israil dan polis serta orang yahudi. di perak orang yg menghalang ialah fru polis dan orang umno . seperti ada persamaan khusunya dr aspek sikap dan tindakkannya .kesimpulannya umno itu israil dan israil itu umno ( sifat dan tindakannhya)

Anonymous said...
on 

Perhatian..pengumuman rasmi.Makhluk yg memakai songkok hitam baju belang hitam putih dipercayai terlepas dari zoo taiping.Makhluk tersebut adalah dari spesis monyet yg hampir pupus di muka bumi ni.sapa2 terjumpa makhluk ni sila tangkap untuk diserahkan kpd pihak zoo.

hilux said...
on 

mamat yang pakai songkok hitam,kemeja gelap berbelang kalau aku dapat memang aku salai buat ikan masin!!! terketar2 jari aku menggenggam penumbuk,kalau aku dapat,SUMPAH!!! memang aku kahak muka dia biar bertepek kahak hijau pekat kat muka KOMUNIS tu!!! Geram aku tidak terkata! MAMPOSlah kau lahanat ditelan perut bumi ALLAH SWT...satu Malaysia doakan kau MAMPOS dalam keadaan yang amat mengaibkan!!! kalau mati eksiden biar sampai hancur daging2 ngan tulang busuk kau kena lenyak ngan kontena bawak bijih besi...MAMPOSlah kau pengkhianat!!! Babon,Lotong!!!

kembara putih said...
on 

Alhamdulillah provokasi UMNO tak menjadi. Depa harap sangat kekecohan berlaku untuk isytihar darurat. Tapi penyokong2 PR berjaya dalam ujian. Kalau ikutkan hati mahu bersepai muka mamat songkok tinggi tu.

Anonymous said...
on 

polis ni bukan boleh percaya... ini cerita benar Masa tu aku bertugas di xxRAMD berpengkalan di kem senawang semasa aku ikut ops PATI di PD masa tu kami buat serbuan dan tangkap semua PATI beserta tekongnya sekali. Rupanya tekong tu OCS balai PD. Di bandar Taipan (Sekarang ni dah naik perumahan Angkasa Nuri) di melaka pun tekong dia polis juga.

banyak lagi kalau aku nk bongkar kes jenayah dan salah guna kuasa oleh polis ni...

SB Pakatan Rakyat said...
on 

ada seorang lagi.....
mamat pakai baju putih
pakai cermin mata...

dalam buletin utama tv3suku
telah dihiglightkan sbg penyokong PR
yg membuat huru hara.....
walhal mamat tu sama ada UMNO, PEKIDA
atau budak suruhan UMNO...wallahualam
memang cilakaaaaaaaaaaaaa

asalbayu said...
on 

Kita berasa lucu, tapi dunia antarabangsa sedang meneliti kecelaruan yang berlangsung. Ka1angan orientalis sedang mengintai peluang untuk masuk campur. Fikir-fikirlah hal ini.

Anonymous said...
on 

ymg,mach 4,2009.yg penting ust,pokok tu kena ambil cepat ada uum,dia kena tukar pokok mempelam kita,tapi kena dapat kelulusan spekar(abu bakar n tuk ayah)

Anonymous said...
on 

pokok oh..pokok.berhati hati la.. kamu.ajal mu hampir tiba,kamu akan... akan ku bawa untuk ditender dalam pilihan raya bukit gantang n bukit selambau.

Baginda Reformasi said...
on 

huhuhu taiping mali... UMNO ble bersidang kat sungai klang le...

golokperak said...
on 

Mat Sabu kata,,,,,,
Umno ni memang lawa ,pakai songkok hitam tinggi ,baju batik mahai bukan main,kasut kulit berkilat tapi sayang pasai teloq dia lepas keluaq

Anonymous said...
on 

makluk baju belang tu,ingat dia taikote ipoh,tok ayah konon,abg long konon.sakrg ni bikin malu member aje,apa yg meke boleh buat,kena tolak macam tu..aje.dah terpelanting,klu macam tu la..meke tunjuk kekuatan,org org,cina cina,india kat buntung tak raspet meke tau.meke ni tak tau nilai langsung,mana kaca n permata.tau nilai kepala agung aje.masanya belum tiba untuk masuk gelangang macam tu..pakai otak sikit jgn dok dengar cakap org tak ada otak..baiah meke bukan suruh buat macam tu...leceh bagi malu kita org aje.senang bagi org lain perkuda kita.jgn buat sampai tiga kali...faham tu..from sungai petani.

Anonymous said...
on 

songkok hitam yg tinggi tu...memang bahlol tak tau pilih gelangang.apa dia ingat dia dah cukup ilmu batinya,sumpah kita kalau seluk pekasam biar betul betul,jangan kasi can org tolak kita kesana kemari,lagi lagi yg tolak kita sentuk kita org yg tak ada bin.betul la..kau bertindak ala genster.ini bukan pasal agama atau negara.inipasal najib dgn konco konconya yg dah sonsang.meke tengok dgn mata hati meke.ada muka najib tu.boleh jadi pemimpin kita.jgn terkorban dlm gelangang neraka udah laa.. yop nanye..tu.

Anonymous said...
on 

atas perbuatan yg tidak menyenang hati aku.aku menyarankan agar pakida yg berpusat diipoh harus diambil perhatian oleh tok tok ayah seluruh malaysia.mengambil satu pendirian tegas apakah tindakan yg diambil oleh mareka boleh diterima,atau sebaliknya.kerana ini bercangah dgn nama pertubuhan yg sebenar,ianya juga melibat nama baik pertubuhan semalaysia.tuduhan prasangka org ramai amat buruk terhadap pertubuhan ini.justru aku adalah salah saorang yg bernaung dibawah panji panji ini, terpangil untuk mencari kebenaranya.apakah gelangang ini kah yg digambarkan dlm baiah kita,utk kita berjuang?aku bercelaru,dengan itu ,aku mengharapkan tok tok ayah seluruh malaysia mencari satu kesepakatan apakah tindakan mareka benar dalam kes diperak.dan seharusnya buat kenyataan.itu harapan....kami adik beradik.

Anonymous said...
on 

Songkok Hitam Segak ape?Jangan jadi barua sepet dan taik adam sudah..Kita tetap dengan huruf MiM..
Nak pecahkan muka orang tu dah hebat sangat ke??Tengok tangan sape panjang..penumbuk sape sampai dulu..

Anonymous said...
on 

Semua aku xminat...yg aku minat gambo "menteri fasola" je...hehehhe

Post a Comment