7.30 PAGI DI PUSAT PENAMAAN CALON

Ribuan penyokong PR dan BN telah membanjiri bandar Taiping untuk mengiringi calon masing-masing ke pusat penamaan calon di Dewan Majlis Perbandaran. Pergerakan masuk ke bandar ini bermula daripada tengah malam tadi bertumpu di 3 buah masjid. Sebahagian penyokong PR mengadakan majlis munajat di masjid-masjid itu sementara menunggu waktu solat subuh.

Kawasan berhampiran tempat penamaan calon mula dipenuhi sebaik saja selesai solat subuh. Ratusan gerai dibuka di sekitar Taman Tasik yang kebanyakannya adalah gerai makanan dan minuman.

30 buah trak polis dan trak FRU dengan kira-kira 750 anggota (30 trak X 25 anggota) mengambil tempat di sekeliling dewan dan padang MPT seawal jam 7.00 pagi. Selain itu dipercayai kira-kira 500 anggota SB telah menyertai perhimpunan penyokong kedua-dua pihak terutama perhimpunan penyokong PR.

Sebuah kenderaan water canon dan sebuah kenderaan perisai juga ditempatkan berhampiran kumpulan penyokong PR.

Tandatanya paling besar ialah kehadiran beberapa buah ambulan bersiap sedia berhampiran kumpulan penyokong PR seolah-olah ada kemalangan atau kecederaan yang telah dijangkakan. Sebahagian penyokong PR mula menyebut kemungkinan ada kekacauan yang dirancangkan oleh UMNO sehingga menyebabkan tindakan keras oleh pasukan keselamatan terhadap penyokong PR.

Pemimpin PR yang telah hadir bersama mengulangi pesanan kepada penyokong PR agar tidak terpengaruh dengan provokasi yang mungkin dicetuskan oleh agen yang diupah untuk menimbulkan kekacauan dari dalam kumpulan penyokong PR.

Comments :

4 comments to “7.30 PAGI DI PUSAT PENAMAAN CALON”
sapien said...
on 

berhati-hati dengan pekida perak yang diupah oleh juak umno untuk membuat kacau.

Anonymous said...
on 

Semoga Allah melindungi semua penyokong PR

Anonymous said...
on 

semoga penamaan calon ini berjalan lancar..dan
kpd penyokong2 PR bersabar dgn kerenah BN dan pihak berkuasa...TAKBIR..!!!!!semoga kemenangan
memihak kepada kita...insya Allah...dari ramli abd razak...

Anonymous said...
on 

semoga penamaan calon ini menjadi kayu pengukur pada hari membuang undi nanti..semoga kemenangan mengiringi kita dalam menegakkan kebenaran..insya Allah...TAKBIR..!!!dr:alsaihun_5004@yahoo.com.my

Post a Comment

 

Komen Pengunjung Terkini