PERAK - KRISIS APA SEBENARNYA?


krisis perlembagaan?

krisis BN vs Pakatan Rakyat?
krisis rakyat vs istana?
krisis Nizar vs Zambry?

BUKAN! BUKAN! BUKAN!

kecelaruan ini adalah

KRISIS KETUANAN

SIAPA TUAN NEGERI INI?

Sultan? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
BN? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
Pakatan Rakyat? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
Nizar? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
Zambry? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
Najib? ..... sejuta kali BUKAN!

TUAN negeri ini ialah RAKYAT!

RAKYAT! RAKYAT! RAKYAT!

Kembalikan Hak Ketuanan Rakyat

Rakyat Berhak Menentukan Kepimpinan Negeri Perak

BUBARKAN DUN !!!

Tuan yang bernama RAKYAT akan tentukan
siapa yang patut jadi KERAJAAN

Comments :

18 comments to “PERAK - KRISIS APA SEBENARNYA?”
zuhairy said...
on 

yaaa, rakyat raja sebenarnya. Tanpa rakyat, sapalah raja? Kalau takde rakyat, raja nak jadi raja pada sapa? Monyet?Beruk?

semua sekali la, BN ke, PR ke..

Pulangkan hak rakyat!

Anonymous said...
on 

penat-penat rakyat memangkah pada PRU12,alih2 jd mcm ni.Rakyat yang jd mangsa...rakyat terus berjuang mempertahankan hak...ALLAHUAKBAR

Anonymous said...
on 

kerajaan menjadi kerajaan kerana sokongan rakyat.kalau rakyat dah tak sokong,janganlah paksa,janganlah tipu....sampai bila hampa(bn)nak buat mcm mn ni?Awat?????? ingat kat bawah(kubur)ada air corn ka??????

Anonymous said...
on 

beradab la bila komen.
jangan kurang ajar sangat ayat2 tu

akusayangumno said...
on 

Eh eh....

Aku ingat hangpa ni dah lupalah....

Nasib baik kapal sink ingat, Melayu mudah lupa, pasal tu lah nuat berahi boleh cakap apa saja yang dia suka kerana penyokong dia dah sampai tahap fanatik.

Sapakah yang memulakan semua keributan ini?

algojo yang baik said...
on 

dorg yg mudah lupa..

sape yang nak ambik kerajaan pusat dengan menggunakan kaedah lompat katak yang tidak pernah diajar di sekolah rendah kerana didapati berbahaya kpd lutut..

dorg da lupa..

dulu pernah laungkan untuk kembalikan kekebalan raja-raja

dorang da lupa..

yang lompat parti tu..tak salah..tak melanggar amanat rakyat

dan akhirnya dorang terlupa

yang dulu dorg mengamuk pasal kes di terengganu sultan mizan vs idris

Anonymous said...
on 

KITA JANGAN JADI PENDERHAKA..

KETUANAN RAKYAT TU REPUBLIK...

KALAU TAK ADA RAJA DAN SULTAN DAH LAMA DAH KAU KEHILANGAN NEGARA WAHAI PENDERHAKA...

Anonymous said...
on 

KITA JANGAN JADI PENDERHAKA..

KETUANAN RAKYAT TU REPUBLIK...

KALAU TAK ADA RAJA DAN SULTAN DAH LAMA DAH KAU KEHILANGAN NEGARA WAHAI PENDERHAKA...

Anonymous said...
on 

KAU NI LEBAI BETULAH TAK SADAR DIRI..

ORG MACAM KAU NI TONG SAMPAH PUN TAK MAHU NAK TERIMA..

KALAU KAU DAH BENCI SANGAT PADA KESULTANAN MELAYU..

ELOK KAU NI NYAH DARI NEGARA MELAYU ISLAM NI...

KALAU IKUTKAN HATI MAHU AJE AKU HAMBURKAN MAKI HAMUN AKU TEHADAP KAU...

KAU JANGAN DATANG DEPAN AKU DENGAN KATA2 BEGITU MELAINKAN AKU LUDAH MUKA KAU..

megat said...
on 

tu la jgn buta sejarah..jangan buta perut..

dah jadi tak tentu hala statement2 bodoh ni..

sedar la yg perjuangkan sampai tido atas jalan tu melayu! mana pi bangsa lain? relek dok rumah tgk tv dorang tepuk tangan tgk melayu2 bodoh..jadi bangsat cina..tahniah!

kalau nak jadi paria..sampai sultan pun korang hina jgn ngaku diri tu melayu..baik ngaku jadi cina atau india..

algojo yang baik said...
on 

bukan takat tengok tv jer..

tapi tengah buat plan dengan tanah pajakan 999 tahun tu

The Revolution said...
on 

Salam...

fikir la sedikit kalau nak buat artikel tu...

Kalau anwar dan pakatan rakyat nak buat macam ni tak pe pula...

Tp ble BN buat camni salah...
kononnya,
rakyat yang rajalah...
Kembalikan hak rakyat lah...
Semua alasan keluar...

Yang Anwar nak tarik ahli parlimen BN untuk masuk Putrajaya tu boleh plak...
Tak payah plak kembalikan hak rakyat...
Tak boleh plak BN mintak pekenan sultan utk bubarkan parlimen...

Nak bercakap tu pakai akal la sedikit jangan jd orang bodah sombong...
dah la bodoh, belagak sombong pula tu...

Sultan Azlan Shah tu lebih tahu berjuta-juta batu lebih jauh daripada kau tentang undang2 ni...
Kau sedar ke???
Kau tahu ke kelayakkan Sultan dalam undang2???
Kau tahu ke Sultan pernah kerja sebagai hakim negara ni???
kau tahu ke berapa banyak kelulusan yang dia ada dalam undang2 ni???

Kau tak tahu.......
sebab tu kau ni bodoh sangat...
Jangan sombong la kalau dah bodoh tu...
Sedar diri tu sikit...

Ni la dia blogger yang tulis tak tahu berfikir...
Dia je yang betul, org lain salah...
Dia je boleh buat, org lain x boleh...

Kau ingat ni bapak kau punya negara???/
Sedarlah sedikit yang kau tu cuma rakyat Malaysia yang BODOH, SOMBONG, BANGANG...
Kau sedar tak ni????

lain kali fikir dulu k...

Terima kasih... Salam...

anas afrohead said...
on 

saudara,
belajarlah dulu sejarah negara,
kemudian baru boleh berhujah,
hujah biarlah berilmu,
bukan hujah tanpa penggunaan akal.

ini bukan hal politik,
ini tentang maruah bangsa dan negara.

bangsa kita sibuk derhaka di sana sini,
bangsa lain bertepuk tangan memerhati di tepi.
menunggu masa untuk bukit didaki.

semoga suatu hari nanti saudara bukakan mata.
amin..

Anonymous said...
on 

Ada satu perkara yang dapat kita lakukan bersama yang pasti akan memberikan tamparan maut kepada Zionisme. Pekara ini ialah menentang sifat dan fahaman Zionisme di mana sahaja ia muncul dan bertapak.

Zionisme pada ketika ini bukan lagi bergerak di Israel atau di Palestin sahaja. Zionisme telah menjadi fahaman yang meluas dan telah melintasi sempadan Israel. Jika sesiapa memiliki ciri-ciri fahaman rasis yang telah dinyatakan tadi bermakna mereka juga pendukung Zionisme. Zionisme ialah kezaliman.

Di sini ingin saya nyatakan bahawa kita tidak perlu ke Palestin untuk menentang kezaliman. Apa yang perlu kita lakukan ialah menentang kezaliman dan kejahatan di mana sahaja ia berada, termasuk dalam negara kita sendiri. Zionisme tidak memiliki sempadan.

Tetapi, saya agak kecewa apabila melihat orang Melayu berlumba-lumba bangun menentang Isreal yang zalim. Mereka bertempik marah apabila rumah diruntuhkan di Hebron. Tetapi mereka tidak bersuara apabila rumah diruntuhkan di Kampong Berembang atau di Plentong atau di Chubadak.

Orang Melayu marah apabila masjid diroboh di Jenin tetapi orang Melayu tidak marah apabila melihat gereja Orang Asli diruntuhkan di Gua Musang.

Orang Melayu keluar berdemonstrasi kerana tanah rakyat Palestin dirampas tetapi mereka tidak pula bersuara apabila tanah-tanah Orang Penan dirampas. Mereka tidak pula bersuara apabila tanah adat di Sarawak satu demi satu dirampas oleh pemodal antarabangsa.

Hairan. Di mana silapnya fikrah Melayu ini? Kenapa bangsa Melayu memiliki nilai yang setengah jalan? Di mana akal fikrah mereka terputus?

Kalau di Palestin mereka yakin rakyat di sana sedang dizalami, kenapa apabila orang Penan dizalimi hati mereka tidak tergerak untuk membantu?

Apakah mereka tidak memahami bahawa kezaliman dan kejahatan itu tidak berbangsa dan tidak beragama? Kebaikan dan keadilan juga tidak berbangsa dan beragama.

Orang Melayu tidak dapat menerima Ketuanan Yahudi tetapi bagaimana orang Melayu yang sama dapat pula menerima Ketuanan Melayu? Di mana songsangnya fikrah Melayu ini? Apakah mereka telah terputus nilai kemanusiaannya?

Justeru sesudah membaca tulisan ini, marilah kita bersama-sama meneliti dan menilai kembali nilai Melayu kita. Apakah kita benar-benar faham tentang kezaliman dan keadilan.

Atau kita hanya menjadi pak turut – ber-Gaza ke hulu ber-Gaza ke hilir. Orang bercakap hal Gaza, maka kita pun bercakap hal Gaza tanpa kita melihat ke dalam hati nurani kita sendiri.

aku kutip DI malaysiakini

Anonymous said...
on 

yamangoui,14 feb 2009.
ala..pro,memang puak puak umno,mana ada roh islam
dah,sibuk fikir pasal harta dan kuasa sj.dia org ni klu letak semua kat pelestin lama dia org jadi
jutawan,tp jutawan yahudi la..kerana juak juak ni,senang dibeli,dibuli,dan tak kenalpun pengertian zeonis.puak ni patut disebat dikumpul disatu tempat.unt bagi penerangan apa itu ZEONIS

Anonymous said...
on 

Awat la hampa UMNO bangang sangat. Kalau Anuar buat plan lompat hampa ikut lompat. Kalau anuar sundoi saiful awat hampa tak ikut? Itu yang hampa percaya. Satu lagi, kalau anuar cadang makan taik, UMNO ikut kot asalkan cita-cita politik tercapai. Mana pergi kehebatan idea-idea bernas menarik hati rakyat macam dulu-dulu.

Kata orang putih,'monkey see mongkey do'!

Lingkup BN sekali lagi di Bkt. Selambau. Tengok laa..

aku pengundi Bkt. Selambau.

Anonymous said...
on 

Mana ada derhaka.....Itu la....dulu masa MAHAthir runtuhkan tembok kekebalan raja-raja engkorang tak nak berdemo kat jalan-jalan raya...alih-alih nak kata orang lain derhaka pulak. Runtuhnya tembok kekebalan raja/sultan inilah yang membolehkan/membuka jalan kepada sesiapa sahaja utuk menderhaka. Ingatkah lagi korang semua apa yang tertulis kat sepanduk di Terengganu dulu-dulu tu....."NATANG"-inilah perkataannya.
Paku dulang paku serpih.....sambunglah sendiri.

Anonymous said...
on 

Aku cadangkan ngkorang pergi belajar sejarah melayu dulu-dulu. ( Ni aku ringkaskan )
British telah menggunakan raja-raja melayu pada waktu itu untuk mendapatkan sokongan penduduk tanah melayu untuk menerima konsep mereka kerana mereka tahu rakyat tidak akan menderhaka.
Ramai yang bangun menentang konsep negara merdeka yang digariskan oleh British ini. Raja-raja yang ingin menjaga periuk nasi mereka menerima sahaja syarat-syarat yg diberikan tanpa mempedulikan rakyat bawahan.
Akhirnya merdeka jugak negara ini.
Dah ler kuasa mereka kena sekat, tiba-tiba MAHA*** pulak mencantas saki baki kuasa yang ada.
Yang tinggal kat sultan/raja MELAYU sekarang ni hanyalah sisa-sisa saja.
Raja/Sultan sekarang ni tiada kekebalan@immunity lagi mcm sorang raja yg kena saman sbb tak bayar hutang. Apsal bila pihak bank saman sultan ni....ngkorang yg mengaku taat setia tidak bangun menghunuskan keris masing-masing.
Alih-alih bila si Karpal nak saman....ngkorang bangun menentang sampai kain terlondeh dan menampakkan keris tidak bersarung...
Tak tahu malu...

Post a Comment