Derhaka Lagi


Hari ini laman web BN Perak main lagu derhaka lagi. Admin laman itu memetik kandungan buku Rampasan Kuasa yang disusun oleh Bloggers Network. Tak edit langsung pun. Tajuk entrinya "Sembah Derhaka Nizar".

Di hujung petikan dialog antara DS Nizar dan Tuanku Sultan itu, ada ayat ini:

Sebaik sahaja habis saya menyebut perkara di atas, DYMM Tuanku telah mengangkat sedikit wajahnya dan melihat saya sambil bertitah, "Saya tidak akan bubarkan DUN dan MB kena letak jawatan".

Dengan spontan saya terus mengangkat sembah keampunan seraya berkata "Ampun Tuanku, patik mohon sembah derhaka".

DYMM Tuanku bangunmeninggalkan majlis dan seperti biasa, saya bersalam dengan Tuanku sambil mencium tangan Tuanku dan beredar bersama - sama Penasihat Undang - Undang Negeri.
Nampaknya UMNO-BN masih tak reti bahasa.


Comments :

4 comments to “Derhaka Lagi”
TBO said...
on 

salam

Bukan deme tak reti saje buat tak reti sebab deme tu reti menggunakan isu, tapi orang PAS bagi peluru kat UMNO dengan isu mee celup

Anonymous said...
on 

puak umno memang banggang b.melayu,dok cakap omputeh byk sgt..dah xreti b.sendiri...pelingkup bahasa betul puak umno ni,dah al-quran pun xreti...b.melayu pun xreti gak...haprak sungguh

Gajah Menta said...
on 

UMNO bukan tak faham tapi mereka memang dah dilatih sentiasa tidak mempercayaai diri sendiri, buat semua ikut rasa hati, bukan nak fikir, la ini mereka mengajar rakyat untuk menjadi rakyat yang bodoh.

bikirperak@senawang.com said...
on 

Salam...dunia dan tension dengan penyakit selsema babi..di Perak pulak MB haram duk gila babi. Penyakit gila babi memang sukar dirawat dan dikawal tak ada ubat selain kita bius terus..

Post a Comment

 

Komen Pengunjung Terkini