Teganu Kite - Pakoh Bulang

Tinggal dua hari saja lagi sebelum wisel permulaan PRK Kuala Terengganu yang mendebarkan hati semua pihak. Kalau mood Permatang Pauh mampu bersambung di bumi penyu, maka semakin hampirlah sayonara UMNO dan Barisan Nasional. Jom kita berusaha. Jangan lupa sentiasa berdoa mohon pertolongan dari Allah yang Maha Menentukan segala-galanya.

Sambil tu jom santai minda dengan dendangan 'Ganu Kite' oleh Saleem (Iklim). Lepas dengor lagu dengan lirik asal, JANGAN LUPA cuba nyanyikan dengan lirik yang aku modified khas untuk pilihanraya kecil 17 Januari ini (kat bawah tu)




Tuang puang jangang lupe
Enang aghibulang hantor calong kite
Tujuh belah pakat keluor
Pilih wahid, farid tesungkor 2X
na na na na na ... Teganu kite 2X

Undilah Pah, bukang Barisang
Kite pakat sokong Pakatang
Kepeng same adik abang
Baghu comei mase depang 2X
na na na na na ... Teganu kite 2X

Jage hantu tempat pengundiang
Daghi pagi sampa petang
Hantu le ni, upoh die makang
Ikut hati aku boh ngang snapang
Bior mapuh dok tingga soghang

UMNO bawok macang-macang baghang
Batek pelekat pitih melayang
Kalu ambik tak dok sape laghang
Die hulor kite yang kenyang
Buleh makang tige bulang
Die tipu kite doh pahang
HAGHI NGUNDI TETAP PAKOH BULANG
UMNO tengok penyu 'telor 2X

Kite singgoh kat Rusila
Pakat smayang ghama-ghama
Gelombang bighu doh hughu-haghe
UMNO takut pakatang kite
Die wok maghi puteghi-puteghi tue
Tak comei belake
na na na na na ... Teganu kite

Kalau ada yang confused apa perkataan sebenar dalam lirik modified tu, begini ..

Tuan puan jangan lupa
Enam haribulan hantar calon kita
Tujuh belas (haribulan) pakat keluar
Pilih wahid, farid tersungkur 2X
na na na na na ... Terengganu kita 2X

Undilah PAS, bukang BARISAN (NASIONAL)
Kita pakat sokong PAKATAN (RAKYAT)
Kempen sama adik abang
Baru comel masa depan 2X
na na na na na ... Terengganu kita 2X

Jaga hantu tempat pengundian
Dari pagi sampai petang
Hantu sekarang ni, upah dia makan
Ikut hati aku bubuh (tembak)dengan senapang
Biar mampus tak tinggal seorang (pun)

UMNO bawa macam-macam barang
Batek pelekat duit melayang
Kalau ambil tak ada siapa larang
Dia hulur kita yang kenyang
Boleh makan tiga bulan
Dia tipu kita dah faham
HARI MENGUNDI TETAP PANGKAH BULAN (undi pas)
UMNO tengok penyu (ber)telor 2X

Kita singgah di Rusila
Pakat sembahyang ramai-ramai
Gelombang biru (UMNO) dah huru-hara
UMNO takut pakatan kita
Dia bawa puteri-puteri tua
Tak comel belaka
na na na na na ... Terengganu kita

Selamat berhibur!!!!!!!!

Comments :

7 comments to “Teganu Kite - Pakoh Bulang”
cybernetics mind said...
on 

heheheh...best best

kpd bakal2 pengundi....
undilah menggunakan akal,
jgn termakan budi dgn pelikat & batik,
kalo rasa tk boleh jugak buat pilihan,
Allah ada...mintak lah petunjuk :)

Pengasas said...
on 

Salam,
Dahlang Zainuding punya lagu?

manjungmari said...
on 

ok laaa
dah tambah satu ilmu lagiii.. jadi penulis lirik pulak...

Anonymous said...
on 

Ni chorus dia...

Sona,...Sona..,
Jangang pakoh Sona !

(*)Sona = Barisan Nasional

cybernetics mind said...
on 

Salam CB...

Tanya skit...
naper blog ni tkder kotak jerit..??

bukan per, nk ajak amik poster protest kt blog CM

cybernetics mind said...
on 

haaaa....ni kompemm tk baca abis entri
yg bertajuk "Pegi Jahanam Yahudi Israel Laknatullah" tu....heheheh

dlm entri tu...di bawahnya ada satu poster,
save & pastekan di blog anta...

Anonymous said...
on 

Jadi composet la pulok senang

Post a Comment