KERAJAAN PR PERAK TUMBANG MALAM INI?


2 Exco Perak diura-urakan bakal keluar parti (PKR) malam ini untuk menyertai UMNO. Pasukan Khas UMNO juga sedang cuba melakukan apa saja untuk membawa YB Nasarudin (Bota) kembali kepada UMNO bagi mencukupkan bilangan kerusi BN untuk membentuk Kerajaan Perak yang baru secepat mungkin.

Perakexpress.com melaporkan Jamaludin Mohd Radzi (PKR - Behrang) dan Kapt. (B) Mohd Osman Mohd Jailu (PKR - Changkat Jering) telah ditahan oleh SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) dan military police. Kedua-duanya dipercayai sedang berada di Pekan, Pahang bersama Dato' Seri Najib Razak.

Petugas AMK sedang mengawasi kediaman YB Nasarudin di Bota berikutan khabar tentang cubaan menculik ADUN Bota itu untuk misi pembentukan kerajaan BN Perak. Nasarudin dikatakan mendapat tawaran jawatan Menteri Besar jika sedia kembali bersama UMNO.

................................................................................................

SOLAT HAJAT DI SELURUH NEGARA

Umat Islam diseru agar bersolat hajat pada malam ini memohon pertolongan Allah SWT menyelamatkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak. Solat hajat dan munajat untuk maksud ini disarankan supaya diteruskan oleh pendokong Pakatan Rakyat beragama Islam setiap hari.

...............................................................................................

NASIHAT PENTING UNTUK JAMALUDIN & OSMAN

Adalah hak kamu untuk memilih parti mana pilihan kamu. Jika kamu memilih UMNO ... silakan berbuat demikian! Kami menerima dengan lapang dada dan penuh keterbukaan. Andai UMNO dapat memujuk atau membeli seorang lagi ADUN Pakatan Rakyat selepas kamu berdua, maka bertukarlah Kerajaan Negeri Perak daripada PR kepada BN. Jika hal itu berlaku, maka amat besarlah saham kamu kepada peralihan itu.

Kami pasti tabah menghadapi realiti. Dulu parti kami bukan kerajaan. Sekarang sebagai kerajaan. Jika kembali menjadi parti bukan kerajaan, kami tidak kekok kerana telah lama berpengalaman. Namun kami PASTI tidak akan melupakan kamu jika kamulah sebab dan puncanya.

Kamu juga tidak mungkin dapat meneruskan kehidupan dengan hati yang tenang walau pun tiada siapa di kalangan kami yang akan menyakiti kamu. Kamu akan 'tak keruan' seumur hidup bersebabkan gangguan dari dalam diri kamu sendiri. Allah tidak pernah lalai daripada memerhati dan mengawasi kamu dan kami.

Tak mungkin ada alasan yang wajar bagi kamu untuk mendiami rumah UMNO yang jijik itu. Kamu sendiri lebih tahu kebangkrapan nilai dan prinsip dalam tubuh UMNO. Kamu juga tahu betapa jahatnya UMNO termasuk rencana memerangkap kamu dengan tuduhan rasuah.

Sebelum melangkah jauh, kamu dinasihatkan supaya beristikharah memohon ilham dan petunjuk daripada Yang Maha Mengetahui. Jika benar kamu masih beriman kepada Allah maka itulah satu-satunya sumber penentuan langkah yang pasti benar dan tidak akan merugikan kamu. Bertanyalah kepadaNya!

.................................................................................................

NASIHAT KEPADA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT

Bertenang! Khabar ini masih belum sahih. Belum ada apa-apa pengumuman yang resmi. Be cool!

Comments :

17 comments to “KERAJAAN PR PERAK TUMBANG MALAM INI?”
zik said...
on 

Pecat saja depa dua ekoqni...meluat aku..minatk MB buat snap election baru puas hati..kalu kalah pun aku puas hati..dalam duk kena curi kerajaan macam ni!!!

feitongkatipoh said...
on 

salam ukhwah..andai 2 org ini dipecat mmg akan diadakan p/raya kecil la ye ? ape lagi MB Perak pecat dan kite letak calon yg berkaliber dan berkualiti dr yg ade skg..buat sesak je diorg nie...pd semua jgn putus2 menadah tgn memohon selamat kan kerajaan negeri Perak skg...AMIN

Anonymous said...
on 

yahoooo......, hidup umno

Anonymous said...
on 

abis le dap tak leh tunggang kuda PAS PIS PUS

tok ggawo said...
on 

assalamualaikum !


jenguk aku sat, aku terkedu.

matsamankati said...
on 

salam,

MB cuma boleh pecat dua EKO ni dari EXCO, tapi MB tak boleh pecat jawatan dia sebagai ADUN. macam mana nak buat pilihanraya kecil?

Critical Thinker said...
on 

rilek...lom aper aper dah goyah..kita doa banyak banyak... sememangnya tidak boleh buat pilihan raya akibat belum 50 -50 masih lagi adun PR lagi lebih melainkan adun umno yang baru masuk tu patah balik

Anonymous said...
on 

mangkok hayun..klu umno buat semua salah..klu pr buat semua betul...macam cibai

Anonymous said...
on 

korang org melayu pakatan rakyat ni bodo la...tengok org cina depa semua pilih dap..selamat la diorang tak leh jadi menteri besar..pikir la

Anonymous said...
on 

nizar ni dah jadi tunggangan dap aje...!! org kita kena ludah, kena berak pun dia tak ambik tau...!!!!!!

Anonymous said...
on 

hahahaha....hidup umno..jatuhkan cina DAP

Anonymous said...
on 

Harap depa 2 tu tak tubuh parti baru UMONGO...apa itu parti UMONGO??....itu singkatan bagi UMONGOLIA daaaa....hidup najibrazakbagindaltantuya!!!!!!!!!

Anonymous said...
on 

xpenting sekarang ni.. klu 2 orang ni nk g umno takpe.. actually kite tak kenal 2 orang ni... byk sgt tgk tivi aku jd gile.. ntah ye ntah tidak.. tgu dan lihat.. lgpun klu 2 org msk umno takpe lg still pr memerintah

Anonymous said...
on 

bila jadi camni, sebelum wat solat hajat minta itu ini, apa kata kita kembali kepada cara yang sebenar, iaitu muhasabah diri. jangan asyik sangat salahkan orang lain, guna itulah inilah, main kotor lah itulah. tak sampai setahun pegang kuasa, dah tukar kereta. walhal manifesto nak memberi "KEADILAN" untuk rakyat. kalau dah politician tu, cakap jela apa-apa, sama je motifnya apabila menang. bubuh la apa nama parti sekalipun. kah kah. yang tertipu? tentunya pengundi.

tapi baik beri tampuk pemerintahan kepada si kotor yang bijak mengendalikan negara & negeri, daripada si kotor yang berlakon baik dalam masa yang sama bangang tak reti mentadbir, tapi menyalahgunakan kemudahan.

anyway, angan² mat jenin nak menakluk persekutuan, sudahnya negeri yang baru ditakluk pulak terlepas tangan. yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.

Anonymous said...
on 

macam bangang a PR...nizar bodoh..otak beku..harap je ade IR..tp mcm bangsat..bodoh..anjing..semue org melayu kene silelah sokong umno...Sebab PKR n PAS sume dok kene peralat oleh DAP..bodoh sape yg menyokong PR..bodoh2..

Anonymous said...
on 

Haaa nak sangat main lompat2 kan.
Suke sangat nak suruh org lompat sana sini kan.
Dari tahun lepas dok sebok2 suh org lompat kan.
Skang nie org dah lompat.. sudah lah. ape lagi tak puas hati?

Terkene ngan GAME sendiri, lepas tuh mau buat perhimpunan resakser pulak.

Saudara DSAI, sudah2 la tuh berpolitik, March election sudah habis, sudah tamat waktu berpolitik, skang ni waktu kerja, waktu untuk pembangunan insan dan negara.
Rakyat Mau cari makan, suap anak bini, kumpul duit utk masa depan keluarga.

Kalau asyik2 nak berpolitik, skit2 nak pilihanrraya, skit2 nak bagi mandat. Mandat dibagi pun tatau jaga.

DSAI salu berkata dalam ceramah2nya, insyallah with gods willing semuanya akan berjaya. Dan Alhamdulillah dengan keizinan ilahi semua ini telah berlaku. Segala petanda2 ini saya pandang positif kerana permainan kotor Anwar sendiri terkene batang hidungya sendri.

Memang sesuai dengan pepatah melayu

YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YG DIKENDONG BERCICIRAN

p/s: oi sudah2 la politik tuh, bila mau buat kerja? Kami Rakyat Mau Cari Makan Utk diri keluar masyarakat dan masa depan.

dengan ucapan main la lompat2 lagi.

Anonymous said...
on 

hahahaha...padan muka pakatan rakyat....wei..dap nyaris dapat jawatan nenteri besar tau...tu pun org melayu tak pikir lagi ker??pas ada 6 adun jer...yg diorang lebih2 berjuang utk keselesaan dap buat apa???wei..melayu...jangan jadi bodola...

Post a Comment