ha ha ha! Perak Bangkit men'TENGIN'kan aku

Seronok juga dapat mengusik blogger UMNO. Melompatnya boleh tahan.

Aku faham tak ada gunanya berdebat dengan sebahagian besar UMNO yang berkeliaran di alam langit ni. Kalau tak silap aku, UmmiAnni ada pesan jangan layan provokasi si Perak Bangkit. Tapi memang dah perangai manusia, makin dilarang makinlah nak dibuat.

Sebelum ni aku tak pernah singgah pun di blog maki hamun si Perak Bangkit tu. Dek kerana UmmiAnni larang maka aku pun teringin la nak jenguk blog tu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Aku baca tulisan bertajuk KINI PENYOKONG PR MULA NAK FAHAM KEJAHATAN DAP. Ringkas pointnya:

- Melayu penyokong PR wajib bangkit tentang REGIM DAP ... demi maruah agama dan bangsa.
- tapi Melayu PR gerenti tak berani bangkit.
- bukan sebab tak ada 'teloq' tapi kerana jawatan/pangkat/rasuah/wang.
- babi makin banyak diternak ... sebab DAP yang power kat Perak. Melayu PR pun makan duit babi.
- isu beli Camry ... belanja banyak ... rakyat tak setuju.
- YB Ngeh Ko Ham bagi rasuah kat SO mana entah untuk dapatkan 1000 ekar tanah nak diberi kepada sekolah cina.
- YB Kula tak buat kerja. Ipoh semakin kotor sebab lori sampah tak jalan.

posting itu di akhiri dengan perenggan ini :

Seperti biasa nanti PB akan diserang lagi penyokong PR dengan perkataan fitnah, fitnah dan fitnah. Namun sebenarnya siapakah yang berjuang demi kebenaran? Anda tahu dan Tuhan Allah juga tahu?

----------------------------------------------------------------------------------------------

Begitulah adanya ......

Lepas tu aku pun gatal tangan menaip komen ini :

----------------------------------------------------------------------------------------------

agak2nye sape la yg buleh kite harapkan untuk jadi kerajaan ye? nak bagi PR, cina pulak yg berkuase. nak bagi BN, lebih kurang itu juge.

PB punye pendapat cemane ye?

nak bagi pade selain BN & PR, tak ade pulak parti-parti lain yang buleh menang. penin .. penin!

agak2 PB kalau menang balik BN pada PRU 13 nanti, buleh ke tak ade kandang babi di Perak ni. kalu tak silap teman, kandang babi yg bersepah sekarang ni pun, wujudnye pada masa kerajaan BN.

agak2 PB kalau kite dapat ngalahkan PR ni, buleh ke tak ade arak merate kedai. kalu tak silap teman, kedai arak merate2 sekarang ni, wujudnya masa zaman kite merintah dulu. cemane ye?

agak2 PB kalau kite dapat merintah balik, buleh ke kite ambik balik tanah beratus ribu ekar yang kite dah luluskan pada tokeh cine utk buat macam2 selame kite ade kuase dulu.

buleh ke gamaknye, kite tukorkan bandor dan pekan di perak kite ni, jadi kedai2nye milik orang melayu belake. teman teringin benor nak tengok kite orang melayu ni menguasai premis2 perniagaan.

bile teman tanye orang, tau le teman, rope2nye lebih kurang 90 persen kolam udang yg ade sekarang ni - cina yg punye. Bos2 UMNO kite le yg meluluskannye masa kite ade kuase dulu. rasuah tak rasuah teman tak tau le.

harap2 bile kite dapat merintah balik besok, dapat le kite melayu kan balik harte bende perak yang udoh kite beri pada cina sepanjang 50 tahun dulu.


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sebenornye saje le teman nak ngusik. Teman tau bukannye ade pekdah ape pun. Tapi nak ngusik juge. Saje test.

Hari ini aku singgah sekali lagi, nak tengok kot2 si Perak Bangkit tu respon komen aku. Fullamak! dia respon dengan satu posting khas. Kira OK juga lah aku ni ... he he he! Perasan la pulak.

Postingnyer bertajuk MENJAWAB CUCU JANGGUT MERAH YANG TENGIN!

Di'TENGIN'kannya aku. HA HA HA HA HA HA HA!

-------------------------------------------------------------------------------------

Begini isinya :

cucu janggut merah said...

agak2nye sape la yg buleh kite harapkan untuk jadi kerajaan ye? nak bagi PR, cina pulak yg berkuase. nak bagi BN, lebih kurang itu juge.

PB punye pendapat cemane ye?

nak bagi pade selain BN & PR, tak ade pulak parti-parti lain yang buleh menang. penin .. penin!

Jawapan PB

Pertama, jangan penin dan kurangkan tengin.

Kedua, cuba buat anjakan paradigma di kotak pemikiran.

Ketiga, Masih ingat tak tawaran Bang Tajol dahulu?

PAS boleh lenyek DAP dan masih lagi jadi MB di Perak. Boleh begitu. Tapi PAS tak nak. Sebab apa tak nak? Dulu Perak diperintah oleh BN dan diterajui UMNO. Kini Perak diterajui DAP.

Nampak lagi ke tak?
Perak diterajui DAP. D.A.P.

Maknanya, sekarang arak, seks, judi dan babi akan bertambah beribu-ribu lemon. Dulu memang Cina dapat jugak kek tapi sekarang depa dapat beribu-ribu lagi kek. Macam-macam nak disapunya.

Itulah yang membuatkan Melayu lagi nak Marah! Hangin la satu badan tengok tingkah buruk DAP tu! Takkan inipun susah nak paham!

Boleh tak buang DAP. Jawapanya boleh! Sekarang pun boleh! Cara nak didik UMNO dan PAS ialah kedua-duanya mesti duduk dalam satu kerajaan. Boleh ker tak boleh? Sudah tentu boleh! Sekarang boleh! Sekarang dah logik!

Tapi PAS sombong! Dulu kenapa tak ajak? PRU lepas PAS mana ada kerusi camna nak ajak. 99 dulu? PAS pun tak nak.

Aku akan lebih respek Nik Aziz kalau dia nampak benda ni. Tapi sungguh kecewa aku, dia pun tengin sama. Memang dia ada sedikit kelebihan ilmu agama, tapi ilmu siasah taklah cekap sangat. Mufti Perak lagi bagus pandangan siasahnya.

Tak payah pun tunggu PRU13, Muslimin boleh jadi tuan. Boleh pun. Nizar boleh jadi MB. Dan Tajol boleh jadi Abang kpd Nizar menasihatinya? Kecewa aku sungguh-sungguh. Kenapa tak buat juga?

Rumusan aku satu saja. PAS terlalu sombong dan belagak nak mampus. Bukalah mata dan bukalah hati anda. Ubah cara pemikiran sikit. Jangan ingat bila orang tak suka PR tu semuanya UMNO belaka.

Nasihat kepada penyokong PR. Kuasa ini Allah yang punya.


-------------------------------------------------------------------------------------

Selayang pandang rumusan aku ..... :

Standard IQ, EQ & PQ pendokong UMNO sama ada si Perak Bangkit atau yang lain-lain tergambar pada posting itu zahir dan batinnya. Zahir yang GABRA dan batin yang GHAPLA JINGGA (ghaflah). Zahir yang BODOH dan batin yang SOMBONG. Dicantumkan menjadi BODOH SOMBONG atau JAHIL MURAKKAB atau DOUBLE STUPID (istilah rekaan aku).

Dalam masa yang sama species ini terus bersangka2 tentang Allah. Mereka bermain2 dengan kononan bersandar kepada Allah seperti "siapakah yang memperjuangkan kebenaran? anda tahu dan Tuhan Allah juga tahu" dan "nasihat kepada penyokong PR. kuasa ini Allah yang punya".

Wujudnya manusia jenis ini sebenarnya telah pun diberitahu oleh Rasulullah SAW dalam hadith "...... dia tak tahu bahawa dia tak tau, dan dia itu lah orang JAHIL MURAKKAB, maka binasalah dia". Bunyi bahasa arabnya ".... laa yadri annahu laa yadri, wa hua jaahilun murakkabun, fa tahlik".

Seruan aku .....

Ayuh kita perah akal mencari teknik dan pendekatan mujarab untuk memberikan penerangan kepada golongan sebegini yang tidak berdunia dengan alam maya iaitu manusia UMNO yang berselerak ratusan ribu malah mungkin juta jumlahnya di serata pelosok bandar dan kampung.

Kelangsungan kerajaan PR di negeri Perak dan kemenangan lebih besar yang kita hajatkan amat bergantung kepada keupayaan kita menembus masuk ke kotak fikir dan denyut sanubari golongan ini.

Pikio yeob pikio!

Comments :

5 comments to “ha ha ha! Perak Bangkit men'TENGIN'kan aku”
~♥ UmmiAnni ♥~ said...
on 

salam cyberboron..

hahaha mike ke yg ditenginkan si PB tu..hahaha

tapi bila dia kasi perhatian kat mike..maknanya hatinya terbakor le tu baca komen mike..hahaha caya la yob...usik le dia lagi best tgk dia melatah..hahaha

ciberboron said...
on 

hati die terbakor, hati teman happy la pulak!

kat situ teman guna nama cucu tok janggut. pasni kalau teman ngusik lagi, cadang nak guna nama ciberboron pulak

albanjari said...
on 

cyber trooper umno tu.

mountdweller said...
on 

Assalamu alaikum sdr.

Terima kasih kerana singgah di blog yang tidak seberapa itu. Ini saya singgah untuk lawatan balas.

Sdr.

Apa yang saya nampak orang yang diceritakan di atas adalah bercirikan begini "Orang yang tidak tahu, yang dia tidak tahu" jadi orang yang begini "lupakan dia". Orang yang macam ini adalah sepertimana kata saudara "Bodoh sombong". Orang ini sudah nak di ajar dan tidak boleh belajar, maka abaikan dia. Jangan pedulikan dia.

mountdweller said...
on 

ralat, salah taip "sudah" sebenarnya susah.

Post a Comment