Insiden Jam 2 pagi 11 Oktober - UMNO Kerah Remaja Jadi Samseng



foto asal oleh UmmiAnni dan blog Cenangau

Insiden berdarah hampir berlaku berhampiran bilik gerakan PAS/PR tidak jauh daripada PD Marina Resort awal pagi ini. Kekecohan kecil bermula dengan tindakan biadap seorang daripada remaja skuad baju hitam dengan armband merah ditengah-tengah kumpulan petugas dan penyokong PAS. Keadaan menjadi tegang apabila skuad samseng UMNO itu dikerah beramai-ramai menyerbu bilik gerakan PAS dengan dakwaan bahawa seorang ahli mereka telah dicederakan oleh penyokong PAS.


Pasukan polis yang berada di tempat kejadian untuk mententeramkan keadaan turut diasak oleh kumpulan besar skuad remaja itu. Dua orang blogger yang terperangkap dalam kesesakan akibat insiden itu telah mendengar kata-kata bersifat menghasut yang diucapkan oleh petugas-petugas UMNO dewasa.

Antara kata-kata itu ialah, "Asak je! Jangan takut, polis sebelah kita!" Walaubagaimana pun, cubaan skuad remaja itu untuk bertempur dengan penyokong PR dapat dihentikan oleh pihak polis setelah remaja-remaja samseng itu mengasak benteng pasukan polis beberapa meter sehingga sangat hampir dengan kedudukan penyokong-penyokong PR.

Team PerakExpress yang turut terperangkap dalam kesesakan jalanraya di tempat kejadian dapat melihat puluhan remaja bermotosikal skuad baju hitam dengan armband merah bergerak kembali ke bilik gerakan UMNO berdekatan. Kebanyakan remaja tersebut adalah dalam lingkungan usia belasan tahun dan awal dua puluhan. Dipercayai sebahagian besar mereka masih bersekolah.

Comments :

3 comments to “Insiden Jam 2 pagi 11 Oktober - UMNO Kerah Remaja Jadi Samseng”
Unknown said...
on 

Inilah kelompok penyokong-penyokong buta hati dan buta mata yang sentiasa mudah untuk diperalatkan oleh pemimpin-pemimpin mereka yang boleh menjelma dalam pelbagai bentuk rupa dan watak. Wang terus ditaburkan untuk menggerakkan robot-robot ini atas nama kepentingan bangsa.Tetapi hakikatnya adalah atas kepentingan wang ringgit untuk tembolok sendiri semata-mata dan misi mereka untuk terus merompak wang negara dapat diteruskan.Insaflah!! Wahai Bangsaku!!

http://mafiaboss2u.blogspot.com
http://ekspressrakyat.blogspot.com

Anonymous said...
on 

hidup PR!!!!

Anonymous said...
on 

http://h4u0.xtreemhost.com/
kalau tak boleh
http://www.mediafire.com/?hqvxp96qkxc6qiq
tolong hebohkan cerita ni.

Post a Comment

 

Komen Pengunjung Terkini