Ya Allah, Binasakanlah Mereka!

Tajuk tulisan ini mungkin mengundang kontroversi. Oleh itu pembaca dinasihatkan agar merujuk kepada kitab-kitab seerah yang mengandungi kisah peperangan Badar. Doa "Ya Allah, binasakanlah mereka!" adalah sebahagian daripada doa Nabi SAW ketika terpandang pasukan Quraish yang sedang mara untuk bertempur dengan tentera Islam.

Ketika menghadapi tentangan dan perlakuan jahat penduduk Mekah sebelum Hijrah, Nabi pernah berdoa "Ya Allah, berilah petunjuk kepada kaumku. Sesungguhnya mereka (menentang aku kerana) tidak mengetahui (hakikat kebenaran seruanku ini)".

Kedua-dua doa ini berbeza sifatnya. Ketika di Mekah, Nabi mendoakan kebaikan (agar diberi petunjuk) bagi manusia yang memusuhi dan menyakitinya. Tetapi menjelang pertempuran Badar, Nabi mendoakan kecelakaan dan kebinasaan ke atas manusia yang memusuhinya itu.

Doa kebaikan ketika di Mekah itu bersebabkan perkiraan mungkin mereka menentang kerana belum dapat memahami seruan Nabi secara menyeluruh. Mungkin hujah dan pembuktian oleh Nabi masih rumit untuk difahami apatah lagi untuk diyakini. Musyrikin Mekah sudah terlalu lama hidup dengan sistem kepercayaan dan sistem kehidupan jahiliah. Seruan selama hanya beberapa tahun belum memadai untuk memecahkan kefahaman yang telah berakar umbi dan mendarah daging itu. Justeru itu Nabi mendoakan kebaikan (petunjuk) bagi mereka walaupun mereka memusuhi dan menyakiti Nabi.

Selepas 15 tahun, dakwah Nabi telah sempurna dari sudut penghujahan dan pembuktian. Agamawan di kalangan Ahnaf (golongan yang kekal mengamalkan syariat Nabi Ibrahim alaihissalam), ilmuan Yahudi, pembesar Nasrani dan ramai tokoh ketika itu mengakui kewujudan pemberitahuan awal tentang kebangkitan Nabi Muhammad SAW sebagai pembawa risalah tauhid akhir zaman. Bermacam cabaran musyrikin juga telah disambut dan dijawab oleh Nabi dengan anugerah mukjizat yang menakjubkan. Sebenarnya Musyrikin Mekah tiada alasan lagi untuk menentang Nabi. Kalau mereka tidak mahu melafazkan syahadah sekalipun, tidaklah wajar mereka memusuhi dan bertindak untuk menyakiti Nabi.

Oleh sebab itu, apabila mereka terus menentang bahkan mahu memerangi Nabi, lalu layaklah Nabi mendoakan kebinasaan ke atas mereka. Maka pada pagi Jumaat 17 Ramadhan tahun ke 2 Hijrah, di ambang pertempuran Badar, Nabi berdoa "Ya Allah, inilah dia Quraish, mereka tiba dengan sombong dan megah. Mereka menentangMu dan membohongi rasulMu. Ya Allah, kurniakanlah kemenangan yang telah Engkau janjikan kepadaku. Ya Allah, binasakanlah mereka pada pagi ini."

___________________________________________________________

Berdasarkan sebab dan alasan di sebalik perbezaan dua sifat doa Nabi terhadap musyrikin yang menentangnya itu maka sebahagian besar peneraju parti politik UMNO berserta golongan yang bersekongkol dengan kerja jahat parti itu layak didoakan kebinasaan ke atas mereka.

UMNO tentu menempelak penyataan ini dengan bermacam hujah dan alasan. Tepisan utama mereka ialah doa Nabi itu ditujukan kepada golongan musyrikin, sedangkan majoriti pemimpin dan ahli UMNO adalah orang Islam. Mereka akan menyusun senarai pembangunan Islam yang telah dilaksanakan sepanjang tempoh mereka berkuasa. Masjid, surau, sekolah agama, mahkamah syariah, pusat Islam, Bank Islam, Universiti Islam dan macam-macam lagi. Itulah hujah UMNO bila-bila pun.

Mereka juga akan terus memutar fakta tentang persefahaman politik yang terjalin antara PAS, PKR dan DAP. Orang PAS pun bersekongkol dengan DAP yang kafir harbi laknatullah. Itulah hujah politik UMNO. Muafakat UMNO dengan MCA, MIC, Gerakan, PPP, PBS, PBRS, PBDS dan banyak lagi parti yang dianggotai oleh non-muslim tidak salah. Yang salah ialah muafakat PAS dengan DAP. PAS menjual agama. PAS gadai prinsip. PAS tidur sebantal dengan kafir harbi. Itulah hujah UMNO Machiavelli.

Sebahagian besar pemimpin dan aktivis UMNO sememangnya layak didoakan kebinasaan mereka kerana mereka membenci cita-cita Islam secara terlampau. Matlamat PAS ialah membentuk kehidupan bermasyarakat yang menjunjung titah perintah Allah dan Rasul. Matlamat PAS ialah mendaulatkan sistem hidup berasaskan Quran dan Hadith. Matlamat PAS ialah menyemarakkan dakwah ke arah kehidupan berakhlak dan bersyakhsiah Islamiah. Itulah yang diseru sejak lebih 50 tahun yang lalu. Itulah yang dibuktikan sepanjang mendapat mandat mentadbir negeri Kelantan sejak 19 tahun yang lalu dalam keadaan kuasa perundangan yang terhad. Itulah juga yang diusahakan dalam kerumitan berkongsi mandat di empat negeri baru selepas pilihanraya umum ke 12.

Malangnya matlamat dan cita-cita itu selama-lamanya dimusuhi dan ditentang oleh UMNO. Setiap perkara yang direncana dan dilaksanakan oleh PAS pasti diberikan gambaran buruk oleh UMNO. UMNO sentiasa berusaha menghalang pelaksanaan dasar perundangan dan pembangunan yang digerakkan oleh PAS (dan sekarang bersama PR).

Sepanjang menyekat pengaruh dan perkembangan PAS (dan sekarang bersama PR), UMNO telah melakukan pelbagai jenayah demi keangkuhan dan kesombongan mereka. Mereka merasuah pengundi, menggerakkan propaganda jijik, menggunakan pengundi hantu, mengeluarkan kad pengenalan palsu untuk tujuan mengundi, mengugut melalui pihak berkuasa keselamatan, membunuh (seperti kes Samad Gol dan Ibrahim Libya), menyucuk hidung penjawat jabatan/agensi penguatkuasaan dan institusi kehakiman, menyalahgunakan harta dan jentera kerajaan untuk tugasan politik parti dan seribu satu jenayah lagi.

Seperti biasa UMNO pasti menafikan semua dakwaan ini. PAS-PR memfitnah. Mengada-adakan cerita. Dakwaan tanpa bukti.

Ah! Sudahlah! Penafian-penafian itu boleh diteruskan di pentas politik dan dalam media yang kamu kuasai sepenuhnya. Penafian-penafian itu mungkin masih berguna untuk mempertahankan baki sokongan yang masih kamu miliki daripada orang Melayu yang lembab fikir dan mati pucuk maklumat. Manusia yang kamu gunakan untuk perlakuan pelbagai jenayah itu sebahagiannya adalah kakitangan awam dan pekerja swasta yang masih ada iman. Mereka melakukannya dalam keadaan serba salah kerana terikat dengan tanggungjawab sebagai kakitangan jabatan itu ini atau syarikat itu ini. Habis waktu kerja, mereka menangis dan meluahkan kekesalan mereka kepangkuan keluarga dan rakan yang mendokong perjuangan PAS-PR.

Aku yang uruskan pemindahan tempat mengundi tu. Aku yang agihkan duit tu. Aku yang bersengkang mata hingga tengah malam memproses IC baru tu. Aku yang terlibat sama dalam perbincangan mengatur perangkap tu. Aku yang memandu kereta berulangkali pergi memujuk YB tu. Aku yang menguruskan pengangkutan pelakon-pelakon untuk adegan memburuk-burukkan PAS tu. Begitulah luahan kekesalan sebahagian kakitangan awam dan petugas UMNO yang masih ada iman itu.

Bersama dengan UMNO dalam semua amalan-amalan politik jahiliah itu ialah penjawat berpangkat besar dalam jabatan dan agensi kerajaan. Rahim Noor, Mokhtar Abdullah, Gani Patail, Musa Hasan dan beberapa nama lagi masih segar dalam kenangan kes Dato' Seri Anwar Ibrahim. Abdul Rashid Abdul Rahman akan kekal dalam lipatan sejarah sebagai Pengerusi SPR yang mencium kaki UMNO. Abdul Aziz Yusuf yang baru menerajui SPR pun sama saja akidah politiknya. Ahmad Said Hamdan berada di dua zaman agensi pencegahan rasuah iaitu BPR dan SPRM. Tetapi jiwa raga agensi dan suruhanjaya itu sama saja walau pun bertukar baju. Imran Abdullah dinobatkan sebagai tukang suap paling dedikasi dalam semua drama ciptaan BPR dan SPRM. Bintang popular masakini ialah Abdul Rahman Hashim dan Ahmad Kamal Md Shahid selaku ketua dan setiausaha UMNO cawangan Bangunan Perak Darul Ridzuan.

Nama-nama ini cuma sebahagian daripada ribuan manusia yang makan gaji untuk mengkhianati rakyat dan negara.

Tak berbeza langsung nilai disebalik perlakuan musyrikin Mekah yang Nabi doakan kebinasaan mereka dengan perlakuan sebahagian besar penguasa dan aktivis UMNO berserta penjawat awam berpangkat besar yang mengkhianati keadilan itu.

YA ALLAH, BINASAKANLAH MEREKA!

Comments :

8 comments to “Ya Allah, Binasakanlah Mereka!”
Anonymous said...
on 

penjelasan yang menarik dan kebenaran yang akan

terpahat dalam sejarah kebejatan umat melayu umno!

terhadap islam dan kebenaran.

Anonymous said...
on 

sokong....... binasalah dan hancurlah umno dan penjilat2 umno diseluruh pelusuk dunia dan alam semesta... ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR... Ya Allah hanya kau sahaja yg tahu betapa jijiknya perlakuan manusia yg menamakan diri mereka ahli dan penyokong UMNO ini... Kami hamba2MU memohon ke HadratMU Ya Allah... binasakanlah mereka ini...Amin...

Anonymous said...
on 

sokong....... binasalah dan hancurlah umno dan penjilat2 umno diseluruh pelusuk dunia dan alam semesta... ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR... Ya Allah hanya kau sahaja yg tahu betapa jijiknya perlakuan manusia yg menamakan diri mereka ahli dan penyokong UMNO ini... Kami hamba2MU memohon ke HadratMU Ya Allah... binasakanlah mereka ini...Amin...

Anonymous said...
on 

sokong....... binasalah dan hancurlah PKR dan penjilat2 PKR diseluruh pelusuk dunia dan alam semesta... ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR... Ya Allah hanya kau sahaja yg tahu betapa jijiknya perlakuan manusia yg menamakan diri mereka ahli dan penyokong PKR ini... Kami hamba2MU memohon ke HadratMU Ya Allah... binasakanlah mereka ini...Amin...

Anonymous said...
on 

sokong....... binasalah dan hancurlah PKR dan penjilat2 PKR diseluruh pelusuk dunia dan alam semesta... ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR... Ya Allah hanya kau sahaja yg tahu betapa jijiknya perlakuan manusia yg menamakan diri mereka ahli dan penyokong PKR ini... Kami hamba2MU memohon ke HadratMU Ya Allah... binasakanlah mereka ini...Amin...

Anonymous said...
on 

Y a Allah ! Musnahkanlah Umno dan penjilat Umno yang ingin sangat memusnahkan agamaMu Ya Allah...
Amin.............

Anonymous said...
on 

pas babi..mu babi,mu anjing..nate base gila..alah wat org buat semua blawok..time sek mu buat semua btul..burik mak mu ajar

Anonymous said...
on 

ya allah ya tuhan kami. musnahkanlah amno dari mukabumi ini. bebaskanlah negara malaysia dari kejahatan amno dan bn. amin ya rabbal alamin.

Post a Comment

 

Komen Pengunjung Terkini