Nota Hari Terakhir Kempen Penanti

Tak banyak berita panas sepanjang hari terakhir kempen PRK Penanti semalam. Kempen berjalan secara sederhana dan santai. Jentera pilihanraya PKR-PR telah pun menyelesaikan tugasan teknikal berkaitan pengundi sejak tiga hari lalu. Gambaran secara umumnya PKR akan diumumkan menang malam nanti.

Isu yang terus panas dari dulu hingga sekarang hanyalah berkaitan SPR. Suruhanjaya itu terus menunjukkan kebebalan menjunjung titah perintah UMNO-BN yang sedang nazak. Isu ini boleh dibaca di perakekspress.com (berita Sidang Media Terakhir PRK N12 Penanti - video, dan Penanti : PKR lawan SPR).

Selepas Cikgu Bard, kelmarin YB Lim Kit Siang turut diarahkan hadir memberi kenyataan kepada pihak polis berikutan ceramah yang dituduh memfitnah dan berunsur hasutan. Diberitakan langkah itu diambil oleh pihak polis berikutan beberapa laporan polis yang dibuat terhadap dua tokoh PR itu. Setelah diperiksa rupa-rupanya laporan polis itu dibuat oleh anggota polis. Bukan orang awam yang mengadu.

Malam tadi ceramah PKR-PR diteruskan dengan kehadiran ramai pemimpin tertinggi parti termasuk DSAI, Dr. Wan Azizah, Tan Sri Khalid, Lim Guan Eng, DS Nizar, Azmin Ali, Hj. Mohd Sabu dan lain-lain.

Liputan utama suasana pengundian hari ini boleh diikuti di perakekspress.com bersama blog ini dan blog rakan-rakan Bloggers Network.

Comments :

2 comments to “Nota Hari Terakhir Kempen Penanti”
Anonymous said...
on 

Ingat Tuan, kita akan mati... anak-anak yang tinggal. Anak hang, anak aku, anak depa dll anak. Jangan salah pilih akibat bodoh sombong.. Nanti anak-anak kencin atas kubuq pak depa... ATAIH PAGAQ

Anonymous said...
on 

ko yang kencing berdiri
so anak hang kencing berlari
apa nak salahkan orang plak

Post a Comment

 

Komen Pengunjung Terkini