RAHSIA MB BACA SURAH DHUHAA

Petang tadi YAB Dato' Seri Ir. Hj. Mohammad Nizar Jamaluddin memanggil sidang media dan memaklumkan 4 perkembangan terkini krisis rampasan kuasa di Perak.

1 - Dato' Seri MB sendiri akan menjadi plaintif bagi kes yang akan difailkan di Mahkamah Tinggi Jalan Duta Kuala Lumpur besok memohon mahkamah mengisytiharkan Kerajaan Pakatan Rakyat sebagai kerajaan yang sah di Perak.

2 - Semua kenderaan resmi MB dan Exco akan diserahkan kepada kerajaan (yang sah) untuk disimpan sementara menunggu keputusan mahkamah berhubung kes yang akan difailkan besok. Sepanjang tempoh itu, MB dan Exco akan menggunakan kenderaan peribadi masing-masing untuk menjalankan tugas resmi kerajaan.

3 - Dato' Seri MB sedang mengenalpasti kediaman untuk penginapan keluarganya selepas menyerahkan kediaman resmi MB dalam masa tujuh hingga sepuluh hari lagi. Tindakan berpindah daripada kediaman resmi itu diambil sebagai menghormati proses semakan mahkamah berhubung status kerajaan Pakatan Rakyat yang akan difailkan besok.

4 - Pemimpin Pakatan Rakyat termasuk YAB Dato' Seri Hj. Nizar akan menghadiri majlis sambutan jubli perak DYMM Sultan Azlan Shah yang dijadualkan pada 14 Februari di Istana Iskandariah Bukit Chandan Kuala Kangsar. Kehadiran itu adalah bukti junjung kasih Pakatan Rakyat ke bawah DYMM Tuanku Sultan.

Kerajaan Pakatan Rakyat negeri Perak juga tiada kena mengena dengan khabar angin perhimpunan rakyat di Kuala Kangsar yang tersebar melalui khidmat pesanan ringkas (sms) sejak dua hari lalu.

YAB Dato' Seri Ir. Hj. Mohammad Nizar dan semua Exco kerajaan negeri akan terus berkhidmat sebagai sebuah kerajaan yang sah dalam semua urusan yang tiada halangan.

Sementara itu ketika sesi rakaman video, YAB Dato' Seri Hj. Nizar memulakan kenyataannya dengan membacakan ayat-ayat Al-Quran dari Surah Dhuhaa. Berikut adalah terjemahan surah itu:

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

(1) Demi waktu Dhuhaa. (2) Dan malam apabila ia sunyi sepi. (3) (bahawa) Tuhanmu (wahai Muhammad) tidak meninggalkanmu dan Dia tidak benci (kepadamu, sebagaimana yang dituduh oleh kaum musyrik). (4) Dan sesungguhnya kesudahan keadaanmu adalah lebih baik bagimu daripada permulaannya. (5) Dan sesungguhnya Tuhanmu akan memberikanmu (kejayaan dan kebahagiaan di dunia dan di akhirat) sehingga engkau redha (berpuas hati). (6) Bukankah Dia mendapati engkau yatim piatu lalu Dia memberikan perlindungan? (7) Dan dipatinya engkau mencari-cari (jalan yang benar), lalu Dia memberikan hidayah petunjuk (dengan wahyu Al-Quran)? (8) Dan didapatiNya engkau miskin, lalu Dia memberikan kekayaan? (9) Oleh itu, adapun anak yatim maka janganlah engkau berlaku kasar terhadapnya. (10) Adapun orang yang meminta (bantuan pimpinan) maka janganlah engkau tengking herdik. (11) Adapun nikmat Tuhanmu, maka hendaklah engkau sebut-sebutkan (dan zahirkan) sebagai bersyukur kepadaNya.

Apa rahsianya?

Comments :

4 comments to “RAHSIA MB BACA SURAH DHUHAA”
Anonymous said...
on 

Jangan setakat baca blog dan komen ja, pi buat KERJA, semua orang yang mengaku simpati dengan Hj Nizar kena mula buat KERJA. Banyak KERJA kita boleh buat secara indivdu. Takkan nak harap kami-kami bloggers yang tak berapa kerat ni jaa..

Anonymous said...
on 

yamangoui, 13 feb 2009 10:31pm
Sahabat baca blog dan komen itu kerja juge,meke usah risau semua perkerjaan telah dihitung utk gajaran,teman takut kekuatan yg meke ada akan pudar,justru berkerja kerasla..usah peduli kerja org lain.

cyberboron said...
on 

salam yamangoui,

bengkak lagi ka tang tu?

terima kasih mai ziarah rumah ni. nasihat diterima. insyaallah akan terus pulun.

Anonymous said...
on 

teruskan perjuangan tingkatkan usaha dan iltizam.

Post a Comment

 

Komen Pengunjung Terkini