off-topic #2 - TAHNIAH ANAKANDA!

DIKEMASKINI 8.30 pagi - kat comments tu ada komen oleh ParpuKari (blogger UMNO) dan aku ada jawab sikit kat komen selepas tu


... duhai pembaca budiman, maafkan aku ... off-topic sekali lagi,

untuk ucapan tahniah yang kedua ...


TAHNIAH ANAKANDA
* Nadia Ulfa *


congrad Pictures, Images and Photos

uhanni'aki tahniatan khalisotan

atas

KEJAYAAN CEMERLANG 11 A - SPM '08
- tuaian berbaloi dari segala usahamu -

congratulation Pictures, Images and Photos

Tahniah juga kepada semua rakan-rakan anakanda di Sekolah Menengah Raja Perempuan Ta'ayah Ipoh, istimewa buat aimy, pengunjung bersekutu blog ini yang juga memperolehi 11 A.

Terima kasih

kepada

Al Fadhil Tuan Pengetua dan Guru-Guru SERATA

Comments :

17 comments to “off-topic #2 - TAHNIAH ANAKANDA!”
PARPUKARI said...
on 

DIA BELAJAR SEKOLAH BANTUAN PENUH KERAJAAN KAN???

HOW COULD YOU??

Samada teori Pak lah/Anwar atau teori Ku Li, terlalu banyak persoalan mengenai bagaimana perkiraan dan persefahaman antara pelbagai parti poltik yang bercanggah dan berbeza ideologi dan perkiraan politik masing-masing untuk boleh bergabung dalam satu 'kerajaan bersatu".

Kedua-dua teori ini berlandaskan Timbalan Perdana Menteri, Dato Seri Najib tidak akan merasa jawatan Perdana Menteri kerana kes Altantunya. Selain propaganda Anwar Ibrahim dan cerita penglipur lara Raja Petra, apa kaitan Najib dan Altantunya?

Dalam satu perbualan panjang dengan seorang peguam yang sedikit sebanyak terlibat dalam kes Altantunya, tidak ada cara untuk kaitkan Najib dengan kematian Altantunya.

Menurutnya Altantunya hanya mempunyai hubungan rahsia dengan Abdul Razak Baginda. Dari surat-suratnya kepada Altantunya, yang jelas adalah dia hanya merintah dan memohon bantuan kewangan dari Razak.

Dalam surat-surat Altantunya kepada Razak, dia ada mengugut untuk melakukan pendedahan kepada akhbar. Namun, pendedahan yang dimaksudkan dalam surat-suratnya adalah pendedahan mengenai hubungan cinta mereka. Tidak ada cerita langsung mendedah kononnya ada komisyen kapal selam berjumlah RM500 juta.

Surat-surat Altantunya tidak menunjukkan beliau seorang yang kononnya penterjemah bahasa dan berpendidikkan tinggi yang boleh memainkan peranan sebagai perantara pembelian alat dan senjata pertahanan.

Peguam ini bertanya dimana logiknya Altantunya boleh ada bahagian komisyen sebanyak RM500 juta? Apakah peranan yang boleh Altantunya mainkan dalam pembelian antara kerajaan dan kerajaan yang tidak perlu perantara?

Satu perkara kes ini yang susah untuk mengaitkan Najib kepada kes ini adalah untuk membuktikan chain of command dari Najib kepada Musa Safri dan dari situ kepada Azrilah dan seterusnya kepada Sirul. Walaupun diketahui ramai Musa dan Razak Baginda mengenali sesama mereka, ianya tidak merupakan petunjuk Razak atau Najib meminta pembunuhan Altantunya.

Persoalan yang lebih besar adalah adakah Altantunya sudah mati? Bukti DNA banyak boleh dipersoalkan dan langsung tidak boleh menadi bukti Altantunya telah mati.

Kalau ada pihak cuba menuduh ada usaha untuk membuang rekod imigresen Altantunya, rekod masuk Altantunya wujud dan rekod elektronik hilang kerana paspot Altantunya dan rakan-rakannya sudah hilang bersama kehilangan Altantunya.

Menurut peguam ini, terlalu banyak hype telah diberikan kepada perubahan statement Balasundram, pendedahan interrogation Sirul oleh Raja Petra dan statement beberapa saksi.

Katanya statemen Balasundram sudah menjadi bukti mahkamah di bawah Seksyen 112. Dengan penukaran statemen yang telah dilakukan oleh Balasundram, ini adalah kesalahan contempt of court. Bala tidak lagi boleh diterima sebagai saksi dan statemen tidak boleh dijadikan bukti.

Begitu juga beberapa saksi yang menukar statemen di mahkamah dari statemen yang diikrarkan boleh dianggap sebagai contempt of court.

Berkenaan pendedahan dokumen interrogation polis dibawah Seksyen 113 di Malaysia Today oleh Raja Petra, ianya tidak membawa erti langsung dalam mahkamah. Dokumen sedemikian sudah lama dihentikan dan tidak diterima mahkamah kerana sering berlaku pengakuan under suress (dalam paksaan). Ia juga menyulitkan untuk mengadakan trial within a trial.

Artikel Arnaud Dubus di majallah Liberation tidak menjadi isu langsung kerana ia hanya cerita-cerita sama dari Malaysia Today. Blog ini pun telah mendedahkan artikel itu bagaikan dirancang oleh Anwar yang mempunyai pertalian dengan pihak-pihak tertentu.

Dengan demikian, yang mana konspirasi dan yang mana logik? Dengan kebanyakkan masing-masing mempunyai senario idaman masing-masing, agak susah nak bercerita dengan rasional. Pasti masing-masing mempunyai maklumat tersendiri yang kononnya eksklusif yang mereka saja tahu untuk menjadi penentu.

ARTIKEL INI TELAH SAYA AMBIL DARI BLOGGER ANOTHER BRICK IN THE WALL, LA NI SAYA NAK TANYA KAT PENCACAI2 DUBUK KUNYIT DARI FUCKATAN RIOT SEMUA, TANG MANA YANG HANGPA KATA DS NAJIB ADA INVOLVE DALAM KES NI??

YANG BENGGALI GILA MAIN BELAKANG, SI ANAK KAPAL KARAM TU MENGAMUK KAT PARLIMEN APA HAL??? WHERE IS THE LOGIC???

YANG AKU TAU, BENGGALI TU MENGAMUK SEBAB KALAU DS NAJIB NAIK JADI PM, MAKA AKAN HANCURLAH HARAPAN UNTUK FUCKATAN RIOT MENJADI KERAJAAN TALIBARUT YAHUDI KAT MALAYSIA NI, JADI INI DIPANGGIL DESPERATE MEASURE LA...DO OR DIE!!!!...TAK KIRA LOGIC KA TAK LOGIC, ADA BUKTI KA TAKDAK BUKTI KA, JANJI FUCKATAN RIOT NAK BERKUASA...

LIHATLAH RAKYAT MALAYSIA, BETAPA HINANYA CARA PEMBANGKANG YANG BERGELAR FUCKATAN RIOT INI...BERMACAM-MACAM MEREKA LAKUKAN UNTUK MEROSAKKAN NAMA BAIK DS NAJIB...ASTAGFIRULLAH..

KENAPA BEGINI DESPERATE SEKALI? KENAPA FUCKATAN RIOT NI TAK BOLEH BERFIKIR SECARA RASIONAL YANG MANA NAMPAK LEBIH KONSPIRASI DARI REALITI....FIKIR-FIKIRKANLAH...

KALAU KORANG MASIH PERCAYA KAT ANWAR AL-JUBURI TU, AKU TAK TAU NAK KATA APA LAGI LAH, INGATLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA, SESUNGGUHNYA MANUSIA BERNAMA ANWAR HARAMI INI SANGAT LA MERBAHAYANYA...DIA PUNYA PUSING DAN BELIT MENGALAHKAN ULAR TAU...NAUZUBILLAH..FIKIR-FIKIRKANLAH..

http://parpukari.blogspot.com/

cyberboron said...
on 

#1
Terima kasih kerana sudi singgah.

#2
Anak aku yang ini belajar kat SMAN. Tau ke SMAN tu apa? Sekolah Menengah Agama Negeri. Untuk makluman sesiapa yang nak tahu, sekolah agama (menengah) ni ada macam-macam jenis. Selain dari SMAN, ada SABK, SMKA, SMAP dan SMAR.

SABK - Sekolah Agama Bantuan Kerajaan.
SMKA - Sekolah Menengah Kebangsaan Agama.
SMAP - Sekolah Menengah Agama Persekutuan.
SMAR - Sekolah Menengah Agama Rakyat.

SMAP dan SMKA adalah sekolah menengah agama yang dibina dan dibiayai sepenuhnya oleh Kementerian Pelajaran. Bezanya, SMAP adalah SBP (Sekolah Berasrama Penuh - Kementerian Pelajaran) manakala SMKA bukan kategori SBP walau pun semua pelajarnya tinggal di asrama. Bezanya lagi, pengambilan pelajar SMAP diuruskan oleh Kementerian Pelajaran manakala pengambilan pelajar SMKA diuruskan oleh Jabatan Pelajaran Negeri.

SMAR dibangunkan dan dibiayai oleh sama ada individu, persatuan, yayasan atau badan persendirian.

SABK asalnya adalah SMAR yang dipilih untuk mendapat bantuan pembiayaan daripada Kementerian Pelajaran. Pentadbiran harta dan pengurusannya dikekalkan kepada organisasi asal manakala pentadbiran selainnya diambil alih oleh Kementerian. Sebahagian besar kos pengurusan keseluruhan ditanggung (dibantu) oleh Kementerian Pelajaran.

SMAN dibangunkan dan dibiayai oleh kerajaan negeri. Pengurusannya dikendalikan oleh sama ada Majlis atau Jabatan Agama Islam Negeri melalui Bahagian atau Unit Pendidikan. Sebahagian daripada guru SMAN disediakan oleh Kementerian Pelajaran.

Setakat itu saja gambaran umum kategori sekolah menengah agama yang ada di seluruh negara.

#3
Anak aku ada yang belajar di SMAN, pernah ada yang belajar di SMAR yang kemudiannya jadi SABK dan ada yang belajar di SMAP (SBP). Maknanya, ada di sekolah yang dibiayai kerajaan pusat, sekolah yang dibiayai kerajaan negeri dan ada di sekolah yang dibiayai bukan mana-mana kerajaan.

Isunya, Tuan ParpuKari tanya ... HOW COULD YOU?

Jawapan spontan sebaik saja membaca soalan itu, ialah ... aku tergelak @ ketawa!

Aku tergelak, sebab ... aku sangka hanya pak cik UMNO tua kat kampung yang tamat mengaji hanya setakat darjah empat saja yang berfikiran dan berhujah macam tu!

Logik yang dipegang oleh orang UMNO kategori ini ... kalau tak sokong parti yang jadi kerajaan, maka tak boleh dan tak layaklah terlibat serta mengambil manfaat daripada pembangunan atau kemajuan yang diwujudkan oleh kerajaan.

Apa macam kalau kita panjangkan logik itu dengan statement ini ... "dan kerajaan pun tak bolehlah mengutip apa-apa cukai daripada orang yang tak sokong parti kerajaan, kerana mereka tidak dibenarkan menggunakan kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh kerajaan itu".

Apa macam? Boleh ke?

Jawaban yang kedua ... cuba tanya kepada peguam yang Tuan ParpuKari mentioned dalam komen kat atas tu, atau kepada mana-mana peguam dalam dunia ini ... perlembagaan dan undang-undang mana yang memperuntukkan bahawa orang yang tidak penyokong parti kerajaan, tak layak menghantar anak ke sekolah bantuan penuh kerajaan?

Jawaban yang ketiga (dalam bentuk soalan)... Wajarkah kerajaan Kelantan mengharamkan penyokong UMNO daripada berurusan dengan jabatan dan agensi kerajaan negeri Kelantan?

#4
Kisah Najib dan Altantunya hanyalah propaganda Anwar dan cerita penglipurlara Raja Petra.

Penulisan kat Perancis itu pun rekaan Anwar juga.

Najib confirmed tak kenal Altantunya.

Komisen RM500 juta pun fitnah juga. Yang Dato' Seri Najib umumkan kat Parlimen, ada bayaran 114 juta Euro tu bukannya komisen, cuma pengurusan perundingan jual beli je.

Syarikat milik Razak Baginda yang terima duit 114 juta Euro daripada pembekal Perancis tu, bukan Razak Baginda yang punya. Mungkin kebetulan namanya saja yang sama.

Kalau betul pun Sirul dan Azilah bunuh Altantunya, motifnya ada pada dua orang tu saja. Tak ada kena mengena dengan Musa Safri walau pun Musa tu boss mereka. Razak Baginda pun tak tau apa-apa. Dato' Seri Najib langsung tak tau apa-apa walau pun Razak Baginda itu kawan baiknya dan Musa-Sirul-Azilah itu bekerja secara langsung dengannya. Bom C4 itu pun entahlah dari mana Sirul dan Azilah mendapatkannya. Mungkin beli kat Chow Kit agaknya. Kalau nak ambil dari tempat simpanan tentera, mesti ada kebenaran Menteri, sedangkan Dato' Seri Najib tak ada beri kebenaran apa-apa pun.

Pendek kata, Dato' Seri Najib memang tak terlibat. Tak ada sebab dan tak ada kaitan langsung.

Cuma kebetulan saja Altantunya itu ex-girlfriend Razak Baginda.

Cuma kebetulan saja Razak Baginda itu kawan baik Dato' Seri Najib.

Cuma kebetulan saja Razak Baginda itu kawan baik Musa Safri.

Cuma kebetulan saja Sirul dan Azilah itu anggota bawahan Musa Safri.

Semuanya cuma kebetulan tetapi tiada kaitan!

Kalau betul pun Sirul dan Azilah bunuh Altantunya, itu urusan mereka. Itu tanggungjawab mereka berdua. Dato' Seri Najib tidak bersalah.

Tuduh jangan sebarang tuduh!

#5
Istilah PENCACAI DUBUK KUNYIT, FUCKATAN RIOT, ANWAR AL-JUBURI, ANWAR AL-HARAMI adalah bahasa jiwa bangsa yang menggambarkan kesopanan dan kesusilaan bangsa Melayu yang telah berjaya dididik oleh UMNO.

#6
Aku percaya Tuan ParpuKari dan UMNO ada bukti dan saksi yang cukup bahawa Gobind Singh Deo gile main belakang. Mungkin ada rakaman video dan beberapa orang saksi yang cukup untuk standard mahkamah, bukannya tuduhan liar macam pakatan rakyat tuduh Dato' Seri Najib.

Aku percaya Tuan ParpuKari dan UMNO ada bukti lengkap dan ada saksi berwibawa yang cukup untuk membuktikan bahawa Pakatan Rakyat adalah tali barut Yahudi. Mungkin ada beberapa dokumen persefahaman yang ditandatangani bersama oleh Pakatan Rakyat dan Yahudi. Mungkin ada rakaman video atau audio perbincangan antara Pakatan Rakyat dan Yahudi. Aku percaya Tuan ParpuKari dan UMNO bukan jenis suka menuduh tanpa usul periksa macam Anwar dan Pakatan Rakyat.

Aku percaya kata-kata Tuan ParpuKari bahawa Pakatan Rakyat sengaja buat macam-macam untuk merosakkan nama baik Dato' Seri Najib. Sebenarnya Dato' Seri Najib memang orang baik. Datin Seri Rosmah lagi baik. Anak-anak Dato' Seri pun baik-baik belaka. Mereka sekeluarga taat beragama. Dato' Seri Najib sentiasa memelihara hukum hakam dalam kehidupan peribadi dan keluarganya. Yang Datin Seri Rosmah berpipi-pipi dengan artis Hollywood tu, tak berdosa. Halal tu. Ashman bin Mohd Najib peluk kepit perempuan Melayu, Inggeris, Latin dan macam-macam bangsa lagi itu pun masih dalam batas keperibadian muslim yang baik-baik. Atau mungkin gambar-gambar itu palsu! Pakatan Rakyat memang pandai merekacipta untuk fitnah orang!

Apa macam? Ok juga kefahaman aku sekarang ni kan?

Anonymous said...
on 

alhamdulullah...mabruk..go foward and always make sure that whatever your choice is...the most important is *mardhotillah*.this world worth nothing without *redho* Allah.the whole world is waiting for another educated and smart mujahidah solihah..

Anonymous said...
on 

kesian betul aku dengan parpukari dan golongan yang sefahaman dengannya..bawaklah buka mata dan minda sikit.kalau nak hentam pun toleh dulu kiri kanan..kan dah terkopak lemah dan aib sendiri.najib mesti garu kepala..

radens albanjari said...
on 

salam dan tahniah bro atas kejayaan anak bro,
elok sgt dibelasah si parpu kari tu,silap banyak,yang dia belasah,si siberboron,bekas presiden mahasiswa UM yang digeruni..wakakaka..!!

Baru ada akai..!

Anonymous said...
on 

Tahniah Atas kejayaan anak Tuan.

Anak adalah hadiah terbaik dari Allah swt.

Anonymous said...
on 

parpukari,namanya aje agak mudah ditafsirkan .sedap boleh dimakan,digaul dengan capati.bila masuk kemulut enak,masuk lagi dlm perut, lembut senang diproses,masuk lagi .senang ,selesa apabila keluar.itu lah dia parpukari.tidak lebih dari itu.hang kena pii..betapa lagi kat gunung tunggal.balik tu hang belum tentu boleh menang berhujah dgn ciberboron..hang nak tau apa itu ciberboron?hang tanya aku.

Amri Mat Saaid said...
on 
This comment has been removed by the author.
Amri Mat Saaid said...
on 

mabruk, tahniah akhi ciberboron,

Semoga Kejayaan anak tuan akan menambahkan permata dan mutiara pejuang Islam dan keadilan InsyaAllah, pasal parpukari dan rakan-rakan yang sewaktu dengannya itulah koje deme sejak dulu kini dan selamanya . Terkenang teman zaman mailinglist hizbinet kala kome ingat puak-puak ni gitulah bila kalah berhujjah mula memaki dan mencarut. Zaman mailinglist hizbinet dulu mane tumbuh blog macam ni kami dulu berhujjah gune email je he he. Tahniah sekali lagi. Alhamdulillah

enta omri said...
on 

sdr. ciberboron,

tahniah diatas kejayaan anak sdr. semoga menambah kepada generasi baru yang berilmu dan budiman.

tahniah juga kepada jawaban balas kepada parpukari yang mulut memang tak ada insurans.
teruskan perjuangan sdr.

Anonymous said...
on 

Tahniah atas kejayaan anak anta...best student ke kat SERATA...same la dengan bapaknya kat SIS zaman 80an...SIS camna berapa A yang terbaik

Ulfa Hisham. said...
on 

salam..
time kasih abah...
time kasih ummi...
ntok segale2 nye....

Anonymous said...
on 

"...istimewa buat aimy, pengunjung bersekutu blog ini yang juga memperolehi 11 A."

salam..
terima kasih untuk ucapan tahniah ini..
=D

Anonymous said...
on 

off topic:rumah untuk dijual,taman dato harun,petaling jaya.selangor.41 p.j.s 2/3.depan sekolah rendah dan menengah.hubungi en,yusof 0124366563.terima kasih ust.tak ketingalan cikgu rozana mengucap taniah atas kejayaan anaknda ust.

nizam said...
on 

TAHNIAH DAN SYABAS ATAS KEJAYAAN ANAK ANDA!!!

drpd : paspasirsalak.blogspot.com

nizam said...
on 

ALFUN MABRUQ pla diatas perbezaan pendapat yang jelas memenangi ISLAM di tempatnya. BARALLAH..

lovespiraldownwards said...
on 

salam,

ni teman baru betanya hal 2 kambing itam kat kawan SB kt bukit aman. kebetulan terjumpa dia tadi. katanya tunggu aje lepas keputusan bicara bulan depan baru dia bleh cerita. teman korek2 jugak mandangkan dia kawan dgn teman udah lama. teman mintak dia bagi hint je la kalo takut benor. katanya 2 ekor tu akan lepas. lps tu teman tanya lagi bini hantu kopek tu ada kaitan ke tak? dia pulak tanya teman balik, mike rasa macam mana? teman kabor, kalo ikut cerita sana sini mmg terang2 nyata yg dia berkait. kalo idak, takde la sampai Razak Baginda tu udah lepas ke UK sana nu. lps tu baru ni plak timbul cerita kt suratkabor Perancis tu. kawan teman tu cakap iyela tu, dia tu mmg berkait pun. tapi memandangkan dia tu no 2 dlm ini negara, hangpa paham2 je la. 1st hand info mcm ni aku kata boleh pakai sgt la since kawan aku ni pun biasa sama2 lepak kat mes dgn salah sorang kambing itam tu. pendek kata kalau nak kuburkan hasrat jadi PM si bini hantu kopek tu, mmg boleh sgt2 la dgn kes yg ada ni. soalnya sekarang, awat Pak Lah tamau buat apa2?

Post a Comment

 

Komen Pengunjung Terkini